امامزاده شمس الدین روستای دروار دامغان مرمت شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/سمنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از ساماندهی، مرمت و احیاء فضای داخلی امامزاده شمس الدین روستای دروار شهرستان دامغان اطلاع داد.

امامزاده شمس الدین روستای دروار دامغان مرمت شد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مهدی قاسمی امروز و در گفت و گو اضافه کرد: عملیات مرمت و ساماندهی فضای داخلی امامزاده شمس الدین روستای دروار دامغان با مشارکت اداره میراث فرهنگی و همیاری هیات امنای امامزاده شمس الدین انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت صیانت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی - مذهبی، گفت: بقعه امامزاده شمس الدین (ع) واقع در منطقه تویه دروار دامغان از آثار مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و آسیب بیشتر به آن، پروژه ساماندهی و مرمت این بنا از اواخر تیر ماه سال جاری شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: اجرای کف سازی آجری با آجر سنتی، اجرای ازاره آجری با طرح هره و لوزی با آجر ختائی و قزاقی، سفید کاری بدنه های داخلی با ملات گچی، مرمت و دوخت و دوز ترک دیوارها به همراه دوغاب ریزی های لازم در راستای مرمت این بنا انجام شد.

به گزارش خبرنگاران بقعه متبرک امام زاده شمس الدین (ع) در تاریخ 18 اسفند 1387 با شماره 25096 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 557

به "امامزاده شمس الدین روستای دروار دامغان مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امامزاده شمس الدین روستای دروار دامغان مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید