اوضاع برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق بسیار سخت شده است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، سعد المطلبی یک نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون عراق گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه با مسائل زیادی برای سرانجام دادن به اختلافات درباره اسامی وزیران کابینه روبرو است.

اوضاع برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق بسیار سخت شده است

وی اضافه کرد: ائتلاف دولت قانون بر مخالفت با مصطفی الکاظمی به سبب سازوکارش در انتخاب وزیران اصرار دارد و ما متوجه تردید زیاد ائتلاف های سائرون و فتح در حمایت از نخست وزیر مامور تشکیل کابینه شده ایم.

المطلبی گفت: اوضاع برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه بسیار سخت شده است به ویژه پس از افزایش خواسته های مردمی و بحران مالی و امنیتی که کشور با آن روبرو است.

این در حالی است که قبلا محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور اظهار داشت که نشست مجلسی برای تصویب برنامه دولت و وزرای پیشنهادی برای کابینه مصطفی الکاظمی روز چهارشنبه برگزار می گردد.

لازم به ذکر است که یکشنبه هفته آینده، مهلت قانونی و یک ماهه مصطفی الکاظمی برای اخذ رأی اعتماد از مجلس به انتها می رسد.

منابع عراقی می گویند که الکاظمی اسامی وزرای مورد نظر خود را به فراکسیون های مجلسی ارائه نموده و منتظر معین جلسه رأی اعتماد است.

این در حالی است که پیش از این، مصطفی الکاظمی با انتشار یک پست توئیتری تأکید کرد: مسئولیتی که در شرایط سخت کنونی و در سایه چالشهای مالی و بهداشتی و امنیتی پذیرفته ام یک مسئولیت ملی است.

وی در ادامه اضافه کرد: کابینه ای که درصدد تشکیل آن هستم، باید متناسب با بحران های کنونی کشور و حل آنها باشد.

لازم به ذکر است که برهم صالح، رئیس جمهور عراق 21 فروردین ماه امسال بعد از ناکامی و انصراف عدنان الزُرفی، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، مصطفی الکاظمی- رئیس فعلی استخبارات عراق (اطلاعات) - را برای تشکیل کابینه مکلف کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1238

به "اوضاع برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق بسیار سخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع برای نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق بسیار سخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید