اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد؛ اضافه شدن ماشین حساب و شخصی سازی های پیشرفته

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در رویداد WWDC 2024 علاوه بر به روزرسانی سیستم عامل های مختلف اکوسیستمش، از سیستم عامل تازه تبلت هایش یعنی iPadOS 18 با یک سری قابلیت های شخصی سازی تازه رونمایی کرد. این سیستم عامل تازه بعلاوه بسیاری از ویژگی های مجذوب کننده را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد؛ اضافه شدن ماشین حساب و شخصی سازی های پیشرفته

یکی از مهم ترین تغییرات سیستم عامل iPadOS 18، اضافه شدن اپلیکیشن ماشین حساب به تبلت های اپل است که احتیاج کاربران به دانلود اپ های ماشین حساب ثالث را به شکل کاملی پاسخ می دهد. همانطور که قابل پیش بینی است، اپلیکیشن ماشین حساب در iPadOS 18 شباهت زیادی به نسخه iOS دارد، اما نمایشگر بزرگ تر آیپد امکان دسترسی همزمان به تعداد بیشتری از دکمه ها و کنترل ها را فراهم می نماید. با این وجود، ویژگی برجسته این اپلیکیشن Math Notes است که نوشتن و انجام محاسبات را به روشی ساده تر ممکن می سازد. این قابلیت نه تنها به اپلیکیشن Calculator اضافه شده بلکه در اپ Notes نیز در دسترس خواهد بود، تا کاربران بتوانند به راحتی محاسبات خود را مدیریت نمایند.

اپ ماشین حساب این سیستم عامل از قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی می نماید. اپل بعلاوه قابلیت Smart Script را در این سیستم عامل معرفی نموده است که با استفاده از یادگیری ماشینی ظاهر متن را هنگام نوشتن بهبود می بخشد. این ویژگی قادر است سبک دست خط شما را تشخیص دهد، غلط های املایی شما را تصحیح کند و متن تایپ شده را به سبک دست خط شما در بیاورد. به روزرسانی نرم افزاری آینده تبلت های اپ بعلاوه چند ویژگی نو سیستم عامل iOS 18 را معرفی خواهد نمود که از جمله آن ها می توان به روش های نو برای شخصی سازی هوم اسکرین و کنترل سنتر سفارشی اشاره نمود.

در iPadOS 18 اپل، اکنون می توانید آیکون های برنامه ها را در هر نقطه ای از صفحه قرار دهید بدون اینکه احتیاج به رعایت ترتیب خاصی باشد. بعلاوه، امکان تغییر رنگ تمامی آیکون ها بر اساس تصویر پس زمینه یا حالت دستگاه فراهم شده است. کنترل سنتر نیز اکنون بیش از هر زمان دیگری قابل شخصی سازی است. می توانید آن را در چندین صفحه دسته بندی کنید و برای اولین بار، کنترل های شخص ثالث را نیز به آن اضافه کنید. علاوه بر این، با ارائه چندین صفحه محتوا، کنترل سنتر امکان استفاده از کنترل های شخص ثالث را فراهم می نماید و می توانید کنترل های موجود و مقدار آن ها را مستقیماً از خود مرکز کنترل تنظیم کنید.

اپل بعلاوه گفت که iPadOS 18 در بهبود عملکرد برنامه ها نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است. در رویداد اپل، نمونه ای از این پیشرفت ها به نمایش گذاشته شد که شامل یک نوار برگه نو در بالای اپلیکیشن های مختلف بود. این نوار اکنون کنترل های بیشتری را ارائه می دهد و در مواقعی که به گزینه های بیشتری احتیاج دارید، می تواند به یک منوی کناری تبدیل گردد.

نسخه اولیه بتای سیستم عامل iPadOS 18 از امروز برای توسعه دهندگان قابل دسترسی است و در پی آن، نسخه بتای عمومی نیز منتشر خواهد شد. نسخه نهایی و رسمی این سیستم عامل قرار است در پاییز عرضه گردد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2429

به "اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد؛ اضافه شدن ماشین حساب و شخصی سازی های پیشرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از iPadOS 18 رونمایی کرد؛ اضافه شدن ماشین حساب و شخصی سازی های پیشرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید