بهره مندی 92 درصدی روستاهای ابهر از نعمت گاز

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، علی حیدری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه 92 درصد از روستاهای شهرستان ابهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، اضافه نمود: خوشبختانه خدماتی که دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر به ویژه در مناطق روستایی این شهرستان انجام داده، چشم گیر و قابل لمس است که جدای از بحث گازدار کردن روستاها، در زمینه آسفالت راه روستایی نیز همه روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از آن برخوردار گردیده اند.

بهره مندی 92 درصدی روستاهای ابهر از نعمت گاز

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه هایی که همواره در جوامع امروز مورد اشاره بوده، بحث سوادآموزی است، ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تحول عظیمی در زمینه سوادآموزی با نهضتی که از اوایل انقلاب در این حوزه شکل گرفت، انجام شده است که در این زمینه نیز باید اظهار کرد که خوشبختانه سطح سواد در این شهرستان بالای 99 درصد را شامل می گردد.

این مسئول در ادامه، گریزی به وضعیت آب در این شهرستان زد و با یادآوری اینکه دشت ابهر را باید پرآسیب ترین منطقه آبی در زنجان دانست، توضیح داد: با توجه به اینکه مقوله آب، یکی از حیاتی ترین موضوعات امروز بشر به شمار می رود، به همین خاطر همه کوشش خود را برای جلوگیری از مصرف بی رویه و بدون مدیریت در این حوزه به کار گرفته ایم که نمونه بارز آن برخورد با چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت ها است.

حیدری همچنین با اشاره به اینکه ابهر یکی از شهرستان های مطرح استان در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: سالانه 20 هزار تن کشمش تیزابی در شهرستان ابهر فراوری و بخشی از این فراوریات نیز به کشور روسیه صاد می گردد. از طرفی معتقدیم با توجه به ظرفیت هایی که این شهرستان در زمینه فراوری محصولات کشاورزی دارد، می توان با ایجاد صنایع تبدیلی، شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان بود.

فرماندار شهرستان ابهر، از انگور به عنوان یکی دیگر از محصولات برند فراوریی این شهرستان یاد کرد و گفت: سالانه 120 هزار تن انگور در شهرستان ابهر فراوری می گردد که از کیفیت بالایی برخودار است و بیش از 80 درصد انگور استان از این شهرستان تامین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 61

به "بهره مندی 92 درصدی روستاهای ابهر از نعمت گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی 92 درصدی روستاهای ابهر از نعمت گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید