بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی صورت می گیرد.

بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی

شعبان جعفری، رئیس شورای شهر بندر انزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان سپه در بافت تاریخی و فرهنگی بندر انزلی با قدمتی بیش از صد سال قرار گرفته و در مسیر دسترسی به آثار ثبت ملی مانند شیر سنگی و برج ساعت و بعلاوه میدان اصلی این شهر زیبای ساحلی است، لذا با بهسازی آن دسترسی گردشگران به این خیابان تسهیل می گردد.

وی با بیان اینکه علاوه بر شنبه بازار، خیابان سپه به عنوان بازار قدیمی بندر انزلی بوده و در حال حاضر نیز با وجود واحدهای تجاری، کارکرد بازار و فعالیت مالی و تجاری خود را حفظ نموده، اضافه کرد: با همسطح سازی خیابان سپه علاوه بر پیاده راه سازی، ورود خودروها نیز همچون گذشته در این خیابان امکان پذیر است.

جعفری با اشاره به اینکه سنگ فرش این خیابان طی گذر زمان فرسوده شده و به علت کنده کاری های متعدد منظر زیبای خود را از دست داده بود، توضیح داد: قطعا با این اقدام و پیاده راه سازی، شاهد حضور گردشگران بیشتری در این خیابان خواهیم بود که فعالین اصناف و کسبه این منطقه منتفع خواهند شد.

رئیس شورای شهر بندرانزلی با بیان اینکه این پروژه در واقع از زمان دوره اول شورای اسلامی شهر بندرانزلی مورد بحث بود، گفت: نقطه نظرات متفاوتی در خصوص آن وجود داشت؛ از جمله اینکه این خیابان باید همچون پیاده راه رشت بسته گردد یا پیاده راه و سواره راه باشد که این مسئله تا دوره پنجم ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره تصمیم بر آن شد که از مشاور طرح برای این منظور استفاده گردد، ادامه داد: این پروژه در مناقصه و از محل اعتبارات شهرداری بعلاوه مدیریت بازآفرینی شهری تحت نظر راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر 13.5 میلیارد تومان و طی 6 ماه کاری پیش بینی شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه علاوه بر واحدهای تجاری، واحدهای مسکونی نیز اطراف این خیابان وجود دارد، توضیح داد: انجام پروژه فاز به فاز انجام می گردد تا کل خیابان مسدود نشده و امکان تردد برای شهروندان طی انجام پروژه وجود داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2392

به "بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید