بورل خواهان آتش بس فوری در یمن شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه در گفت وگوی تلفنی با احمد بن مبارک وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن نسبت به تشدید درگیری ها به ویژه در استان مأرب ابراز نگرانی کرد و خواهان آنالیز راه های برقراری آتش بس فوری در یمن با یاری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد شد.

بورل خواهان آتش بس فوری در یمن شد

به نقل از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوسپ بورل توضیح داد که اتحادیه اروپا از تمام طرف های درگیر می خواهد تا بدون فوت وقت به فعالیت های خصمانه سرانجام داده و مذاکرات سیاسی فراگیر را با تاکید بر اهمیت زنان در فرایند صلح شروع نمایند.

وی همچنین افزود که اتحادیه اروپا تمام حملات علیه غیر نظامیان را محکوم می نماید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تسهیل دسترسی کامل اقدام های بشردوستانه در سراسر یمن تاکید و توضیح داد که این امر برای پیشگیری از قحطی و پرداختن به سطح بالای سوء تغذیه در کشور لازم است.

بورل در این تماس تلفنی کوشش های اتحادیه اروپا در زمینه بهبود تحولات بشردوستانه، سیاسی و مالی یمن را مورد اشاره قرار داد.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی پنجشنبه گذشته به دستاورد جدید نظامی در نبردهایشان علیه نیروهای ائتلاف متجاوز در جبهه جبل مراد در جنوب غرب استان مأرب دست یافتند.

منابع محلی در استان مأرب شب گذشته در گفت وگو با پایگاه خبری مطبوعات یمن یادآورشدند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند با تامین امنیت مناطق جدید در جبهه جبل مراد حلقه محاصره را بر نیروهای ائتلاف متجاوز در جنوب غرب استان مأرب تنگ تر نمایند.

این در حالی است که خبرهایی دال بر فروپاشی گسترده صفوف نیروهای ائتلاف متجاوز به گوش می رسد.

به همین دلیل نیروهای یمنی یکشنبه گذشته در ادامه پیروزی های اخیر در مارب، چند منطقه استراتژیک و سوق الجیشی را در شمال غرب مارب آزاد نموده و توانستند بلندی های استراتژیک حمه ذیاب را به کنترل خود درآورند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز دولت سابق آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1645

به "بورل خواهان آتش بس فوری در یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل خواهان آتش بس فوری در یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید