تاثیر ویتامین B 1 بر کاهش سردرد های میگرنی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که مصرف ویتامین B 1 ممکن است احتمال سردرد های میگرنی را کاهش دهد.

تاثیر ویتامین B 1 بر کاهش سردرد های میگرنی

سردرد های میگرنی می تواند دردناک و کنترل آن سخت باشد بعلاوه ممکن است علائم و زمان آغاز آن برای هر فرد متفاوت باشد.

کارشناسان هنوز در کوشش هستند تا به این موضوع پی برند که چرا سردرد های میگرنی اتفاق می افتد و افراد چه اقدامات پیشگیرانه ای می توانند انجام دهند.

نتایج مطالعه ای که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که مصرف ویتامین B 1 ممکن است به پیشگیری از میگرن در بعضی افراد یاری کند.

میگرن یک بیماری عصبی است که باعث سردرد های شدید می گردد و معمولا یک ناحیه از سر درگیر می گردد. درد ناشی از میگرن می تواند شدید باشد و گاهی اوقات افراد ممکن است علائم دیگری مانند تهوع یا استفراغ را نیز تجربه نمایند. سردرد های میگرنی می تواند با محرک های خاصی مانند استرس یا تغییرات هورمونی مرتبط باشد.

رژیم غذایی یکی از عواملی که می تواند بر سردرد های میگرنی تاثیر بگذارد. با این حال کارشناسان هنوز در حال آنالیز جزئیات اثربخشی رژیم غذایی هستند. محرک های غذایی یا اقدامات پیشگیرانه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

دکتر کلیفورد سگیل - متخصص مغز و اعصاب - از استان کالیفرنیا به چند نمونه از این موارد اشاره نموده است: محرک های غذایی در بروز میگرن متداول هستند. مصرف پنیر و کافئین می تواند باعث سردرد میگرنی گردد. از بیمارانی که برای اولین بار به من مراجعه می نمایند، می خواهم که یک دفترچه داشته باشند تا ببینند آیا دارویی وجود دارد که باعث ایجاد سردرد گردد یا خیر؟ کافئین می تواند هم باعث سردرد گردد و هم به تسکین آن یاری کند بنابراین تعمیم اینکه چنین چیزی باعث سردرد می گردد یا به آن یاری می نماید، سخت است.

افرادی که سردرد میگرنی را تجربه می نمایند ضروری است با پزشکان و سایر متخصصان برای شناسایی محرک های سردرد مشورت نمایند.

در این آنالیز تازه محققان به مطالعه ارتباط بین دو ویتامین B یعنی تیامین (ویتامین B 1) و ریبوفلاوین (ویتامین B 2) و تجربه بروز سردرد های شدید یا میگرن پرداختند. آنان داده های شرکت نمایندگان در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه در آمریکا از سال 1999 تا 2004 را مورد آنالیز قرار دادند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان آمریکایی در آنالیز خود دریافتند وجود مقادیر بالاتر تیامین در رژیم غذایی با کاهش احتمال بروز میگرن مرتبط است. این موضوع به طور ویژه در میان شرکت نمایندگان زن صحیح بود. هرچند این تاثیرگذاری در خصوص ریبوفلاوین مشاهده نشد.

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2274

به "تاثیر ویتامین B 1 بر کاهش سردرد های میگرنی" امتیاز دهید

2 کاربر به "تاثیر ویتامین B 1 بر کاهش سردرد های میگرنی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ویتامین B 1 بر کاهش سردرد های میگرنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید