تقسیم معلمان به پنج رتبه ، افزایش دریافتی فرهنگیان از مهر 98 اعمال می شود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: طرح رتبه بندی فرهنگیان به محض تصویب در هیات وزیران، در کمترین زمان اجرا خواهد شد.

تقسیم معلمان به پنج رتبه ، افزایش دریافتی فرهنگیان از مهر 98 اعمال می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در خصوص اجرای طرح رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: طرح رتبه بندی از اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است و همکاران ما در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی افزود: اعتبار این طرح پیش بینی شده و به محض اینکه آیین نامه آن به تصویب هیات وزیران برسد ظرف دو هفته پس از تصویب اجرا می شود.

حاجی میرزایی شرح داد: آیین نامه این طرح در هیات دولت در حال بررسی است و ایرادات آن در کمیسیون اجتماعی دولت رفع شده است. سه جلسه در این مورد برگزار شده و مباحث آن جلسات به نتیجه رسید. اکنون کار رتبه بندی تمام شده و در دستور دولت قرار گرفته است. با قول مساعد دولت به سرعت در دستور برای اجرا قرار خواهد گرفت .

وی افزود: در آیین نامه رتبه بندی، فرهنگیان در 5 رتبه متناسب با مدرک تحصیلی و سابقه صلاحیت های تخصصی و حرفه ای تقسیم می شود و انتقال از یک رتبه به رتبه دیگر طبق شرایط اجرا خواهد شد. به دلیل اینکه اعتبار پیش بینی شده برای نیمه دوم سال 98 است، به محض تصویب آن، اعمال افزایش ها از ابتدای مهر 98 است و افرادی که با وزارت آموزش و پرورش همکاری کردند از مزایای این آیین نامه در قالب چارچوب بهره مند خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس و اضافه کار فرهنگیان نیز گفت: مطالباتی از گذشته بوده است که در سال 97 مجموعه آنان اعم از پاداش انتها خدمت بازنشستگان، حق التدریس های آموزش یاران و مستمری پرداخت شده و در سال 98 کارکنان و فرهنگیانی که به صورت رسمی و پیمانی بودند انتها ماه حقوق خود را گرفته اند اما چون اعتبار حق التدریس ها در بودجه سایر منظور می شود، پرداخت ها با تأخیر معمولاً همراه است امیدوارم این فاصله پرداخت ها کاهش پیدا کند و برای سال آینده تلاش شود که مطالبات معوق به وجود نیاید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 657

به "تقسیم معلمان به پنج رتبه ، افزایش دریافتی فرهنگیان از مهر 98 اعمال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیم معلمان به پنج رتبه ، افزایش دریافتی فرهنگیان از مهر 98 اعمال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید