جبران تغییر قیمت دارو با پوشش بیمه ای

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تغییر قیمت مربوط به سال گذشته به علت عدم پوشش بیمه برای مردم محسوس بود، گفت: با پای کار آمدن سازمان های بیمه ای، این موضوع طی فرودین و اردیبهشت برطرف شد.

جبران تغییر قیمت دارو با پوشش بیمه ای

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر حمیدرضا اینانلو، با اشاره به اینکه موضوع اصلاح قیمت دارو مربوط به نیمه دوم سال گذشته و متعاقب تورم عمومی جامعه اتفاق افتاده است، گفت: باید توجه داشت که در فرآیند فراوری دارو تنها ماده موثره مشمول دریافت ارز دولتی می گردد، اما سایر مولفه های فراوری از قبیل دستمزد کارگر، هزینه حامل های انرژی، بالا رفتن هزینه بسته بندی، حمل و نقل و... مطابق با سایر اقلام بر روی قیمت دارو تاثیر می گذارد، اما با این حال افزایش نرخ دارو به تناسب سایر اقلام بسیار کمتر بوده است.

وی اضافه کرد: آنچه برای همکاران داروساز و مردم طی ماه های گذشته درخصوص نرخ دارو محسوس بوده، مربوط به تغییر قیمت دارو در اواخر سال گذشته و عدم پوشش بیمه ای آن بوده است و احتمالا بر همین اساس دارو هایی که نرخ آن ها در اواخر سال گذشته اصلاح داشته و در سال 1401 توزیع شده را تهیه و تفاوت نرخ را احساس نموده باشند.

دکتر اینانلو با تاکید براینکه افزایش پرداخت از جیب مردم یکی از خطوط قرمز دولت سیزدهم در حوزه دارو است، مطرح نمود: با همکاری لازم با سازمان های بیمه ای هرگونه اصلاح قیمت با هماهنگی پوششی بیمه انجام می گردد.

وی اعلام کرد: با توجه به جلسات متعدد و هماهنگی با سازمان های بیمه گر، از ابتدای امسال بیمه های تامین اجتماعی و نیرو های مسلح و از اوایل اردیبهشت ماه بیمه سلامت پذیرفته اند که تغییرات قیمت را تحت پوشش قرار دهند؛ بنابراین اگرچه تغییر قیمت برای همکاران داروساز ملموس است، اما با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن دارو ها با نسخه پزشک، این تغییر قیمت برای مردم محسوس نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2201

به "جبران تغییر قیمت دارو با پوشش بیمه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران تغییر قیمت دارو با پوشش بیمه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید