جدیدترین رقیب سامسونگ و اپل را بشناسید؛ هلدینگ BBK بازار موبایل را دگرگون می نماید؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تا پیش از تحریم های سختی که دولت دونالد ترامپ علیه شرکت هواوی اعمال کرد، به نظر می رسد این شرکت چینی می تواند صندلی اپل و سامسونگ در صدر بازار تلفن های هوشمند تصاحب کند. اما امروز هیچ نامی از هواوی در میان بهترین و محبوب ترین تولیدنمایندگان تلفن های هوشمند دیده نمی گردد. هواوی که قرار بود رقیبی جدی و تهدیدی بزرگ برای سامسونگ و اپل باشد حالا از تامین قطعات تلفن هوشمندی که توانایی ارائه سرویس های گوگل را ندارند هم عاجز مانده است. اگرچه شرکت های آمریکایی و متحدانشان کوشش می نمایند تا راستا موفقیت شرکت های چینی در بازار تلفن های هوشمند را مسدود نمایند اما به نظر می رسد چینی ها نمی خواهند از دست کوشش بکشند.

جدیدترین رقیب سامسونگ و اپل را بشناسید؛ هلدینگ BBK بازار موبایل را دگرگون می نماید؟

حالا نوبت به نوترین شرکت چینی رسیده تا در برابر سامسونگ و اپل قرار بگیرد؛ هلدینگ BBK. مجموعه ای از فراورینمایندگان تلفن های هوشمند در چین که اگرچه بخش ویژه ای از تمرکزشان را روی فروش محصولات در چین قرار داده اند اما می خواهند در آینده ای نه چندان دور در سراسر دنیا حضور داشته باشند. در ادامه می توانید نوترین رقیب سامسونگ و اپل در بازار تلفن های هوشمند را بشناسید.

تنها ربع قرن برای موفقیت لازم بود

هلدینگ BBK در تاریخ 18 سپتامبر 1995 در دانگووان استان گوانگ دانگ چین تاسیس شد. این شرکت که در ابتدا به فراوری محصولات الکترونیکی مشغول بود. نخستین نسل کارگران این شرکت به فراوری دی وی دی پلیرها، هدفون ها و لوازم خانگی جانبی می پرداختند اما امروزه در کارخانه های این شرکت تلفن های هوشمند حرف اول را می زنند. چراکه در مدیرعامل هلدینگ BBK در سال 2004 از برندی به نام Oppo رونمایی کرد که در سال های بعد جدی تر از قبل وارد بازار تلفن های هوشمند شد.

این هلدینگ چینی که به واسطه فروش بی سرانجام محصولاتش در چین به ثروت قابل قبولی رسیده بود در سال 2009 از شرکت Vivo رونمایی کرد. برند ویوو قرار بود به صورت تخصصی به فراوری تلفن های همراه بپردازد. نخستین تلفن های هوشمند این فراورینماینده در سال 2011 از راه رسیدند. تلفن های هوشمند ارزان، ارزان و مجذوب نماینده ویوو در چین پرفروش شدند و همین موفقیت هلدینگ BBK را به فکر توسعه یک برند نو سوق داد. بنابراین آن ها از برند Realme رونمایی کردند.

ریلمی تازه نفس ترین برند زیرمجموعه هلدینگ BBK است که در سال 2018 معرفی گردید اما خیلی سریع رشد کرد. امروزه محصولات ریلمی از پرفروش ترین محصولات بازارهای چین و هند هستند. تلفن های هوشمند ریلمی با توجه به قیمت مجذوب نمایندهی که دارند خیلی سریع مورد توجه قرار گرفتند و به همین علت در سایر بازارها هم عرضه شدند. برای مثال، از مدتی پیش تلفن های هوشمند ریلمی در بازار ایران هم در دسترس هستند.

اما در کنار ریلمی برند دیگری هم از سوی هلدینگ BBK مدیریت می گردد. برندی که شاید محبوب ترین و شناخته شده ترین زیرمجموعه این هلدینگ چینی باشد. چراکه بیشترین آمار فروش محصولات هلدینگ BBK در اروپا و آمریکا را به خود اختصاص داده است. برند One Plus که فعالیت خود را در سال 2013 آغاز کرد. محصولات فراوریی این برند تعداد زیادی ندارند و به صورت محدود به شکل مجازی به فروش می رسند. اگرچه این برند در دوران 8 سال فعالیت خود کمتر از 40 تلفن هوشمند معرفی نموده اما به نظر می رسد این زیرمجموعه هلدینگ BBK برنامه های مجذوب نمایندهی برای افزایش فراوری تلفن های میان رده دارد و می خواهد از بازار تلفن های هوشمند پرچمدار فاصله بگیرد.

جمع فراورینمایندگان خواستار پیشرفت جمع است

اگرچه برندهای زیرمجموعه هلدینگ BBK بخش عظیمی از فروش خود را مدیون بازار چین هستند اما به نظر می رسد این هلدینگ رویاهای بزرگی برای نزدیک شدن به بازار سایر کشورهای دنیا دارد. ویوو و ریلمی که این روزها در بازار تلفن های هوشمند در هند جولان می دهند از مدتی پیش وارد بازار اروپا هم شده اند. وان پلاس محبوب ترین زیرمجموعه هلدینگ BBK در ایالات متحده آمریکا است و به همین علت تمرکز ویژه خود را روی توسعه محصولات مبتنی بر فناوری 5G قرار داده تا سهم بیشتری از بازار این کشور داشته باشد.

آمار فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 نشان می دهد اوپو و ویوو به اسم مهم ترین زیرمجموعه های هلدینگ BBK در کوشش هستند تا سهم بیشتری از بازار تلفن های هوشمند در اختیار داشته باشند. آن ها به شکل آشکاری می جنگند تا با افزایش سهم خود در بازار فرصت نزدیک شدن به سامسونگ و اپل را کسب نمایند. آمارهای رسمی فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 ثابت می نماید که شرکت های اوپو و ویوو به ترتیب 11 و 10 درصد از فروش تلفن های هوشمند را در اختیار داشته اند. این دو شرکت به نمایندگان هلدینگ BBK در جمع پرفروش ترین تلفن های هوشمند در مجموع 21 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. همین مسئله باعث می گردد که این هلدینگ چینی بالاتر از رقیب هموطن خودش یعنی شیائومی و رقیب آمریکایی اش یعنی اپل در رده دومین فراورینماینده پرفروش تلفن های هوشمند در سه ماهه نخست سال 2021 قرار بگیرد.

در این زمینه بخوانید:

تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟

همه چیز درباره سیستم عامل هارمونی: جدی ترین رقیب اندروید از راه رسید

برای دانشجویان و دانش آموزان: برترین تلفن هوشمند زیر سه میلیون تومان بازار کدام است؟

اوپو و ویوو در شرایطی 11 و 10 درصد از سهم فروش تلفن های هوشمند در بازار تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده اند که شیائومی تنها 14 درصد از بازار را تصاحب نموده و اپل هم آماری بهتر از 17 درصد را به دست نیاورده است. نکته تکراری اما حضور مداوم سامسونگ در صدر جدول است که با سهم 22 درصدی حدود یک چهارم از کل بازار تلفن های هوشمند را در اختیار دارد. در سه ماهه نخست سال 2021 و به علت مقاوم ترشدن جوامع انسانی در برابر ویروس کرونا، فروش تلفن های هوشمند افزایشی 20 درصدی را تجربه کرد.

آیا آینده متعلق به هلدینگ BBK است؟

در حالی که هلدینگ BBK در سه ماهه نخست سال 2017 تنها 56.7 میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته بود در سه ماهه نخست سال 2021 از سامسونگ عبور کرد و به پرفروش ترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در دنیا تبدیل شد. اگرچه وقتی آمار برندهای زیرمجموعه هلدینگ BBK را به صورت جداگانه آنالیز می کنید، متوجه می شوید که این برندها سهم اندکی از بازار داشته اند اما قرارگرفتن همه آن ها در کنار یکدیگر اعداد بسیار بزرگی را نشان می دهد. اعدادی که در آینده نزدیک بزرگ تر هم می شوند.

با ورود جدی ویوو، اوپو، ریلمی و وان پلاس به سایر بازارهای تلفن های هوشمند در سراسر دنیا باید انتظار فروش بیشتری از محصولات این برندها را داشت. از آن جایی که به نظر می رسد این برندها از همین حالا بازار تلفن های هوشمند را تصاحب نموده اند احتمالا در آینده نزدیک به قطب جدی تری در بازار تبدیل می شوند. بنابراین باید پذیرفت که آینده متعلق به هلدینگ BBK است. البته اگر همین حالا هم آن را تصاحب ننموده باشد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1939

به "جدیدترین رقیب سامسونگ و اپل را بشناسید؛ هلدینگ BBK بازار موبایل را دگرگون می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین رقیب سامسونگ و اپل را بشناسید؛ هلدینگ BBK بازار موبایل را دگرگون می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید