خبرنگاران آتش سوزی های مرگبار در ایالت های غربی آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران- خبرنگاران- آسوشیتدپرس گزارش داد که آتش سوزی های مرگبار در ایالت های اورگان، کالیفرنیا و واشنگتن در یک هفته گذشته جان 33 نفر را گرفته است.

خبرنگاران آتش سوزی های مرگبار در ایالت های غربی آمریکا

به گزارش خبرنگاران از آسوشیتدپرس، به دنبال گسترش آتش سوزی در ایالت اورگان در یک هفته گذشته حداقل 10 نفر کشته و ده ها نفر مفقود شده اند.

به گفته مقامات، شمار تلفات انسانی آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا نیز 22 نفر و در ایالت واشنگتن نیز یک نفر گزارش شده است.

شدت و گسترش آتش سوزی به حدی بالا است که این ایالت ها در تصاویر هوایی مانند مناظر آتش زده پس از جنگ جهانی دوم در اروپا به نظر می رسند و ساختمان ها از بالا به آوارهای زغال سنگ تبدیل شده اند.

فرمانداران هر سه ایالت (کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن) بر این باورند که آتش سوزی ها نتیجه گرم شدن زمین است.

جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 نیز با انتقاد از نحوه مدیریت آتش سوزی ها در غرب آمریکا گفت: ما باید وارد عمل شویم تا مانع آواره شدن خانواده های آمریکایی در سراسر مناطق غربی شویم.

پروفسور گرگ جونز استاد و محقق اقلیم شناسی در دانشگاه مک مینویل می گوید: شرایط خشک و وزش بادهای فصلی شعله های آتش سوزی در اورگان را گسترش داده و دنیای گرمتر می تواند احتمال چنین وقایعی را افزایش داده و به شدت آنها یاری کند.

با گسترش آتش سوزی در ایالت های غربی آمریکا از آتش نشانان سراسر ایالت متحده درخواست یاری برای مهار آتش سوزی شده است.

به گزارش مرکز ملی آتش نشانی بین المللی، یکصد آتش سوزی در سرتاسر 12 ایالت های غربی آمریکا بیش از 4.3 میلیون هکتار را سوزانده است.

افزایش دما و وزش بادهای گرم در هفته های اخیر موجب آتش سوزی گسترده در جنگل های ایالت های اورگان، کالیفرنیا و واشنگتن در غرب آمریکا شده است.

آتش سوزی در کالیفرنیا در امسال رکورد بی سابقه ای برجای گذاشته، بطوری که تا به امروز حدود 809 هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه ای که به اندازه 10 برابر شهر نیویورک گزارش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1334

به "خبرنگاران آتش سوزی های مرگبار در ایالت های غربی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی های مرگبار در ایالت های غربی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید