نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نیوزلند با تپه های سرسبز و تفریحات عجیب و غریبش بدون اغراق انگار از دل اسطوره ها شکل گرفته است. برای شناخت بیشتر این کشور بی نظیر با خبرنگاران همراه شوید.

نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها

مه پیرامون کوه های دوردست می گردد. آب که آمیزه ای از رنگ آبی با سبز زمردی است همواره به ساحل سنگی برخورد می کند. سرسبزی نواحی طبیعی روشن و فرح بخش است و در کل گویی به مکانی ناشناخته سفر می کنید.

دنیاگردان در شهر ساحلی کوچک Kaikoura در سواحل پرسه می زنند و در فروشگاه ها جستجو می نمایند. از هر کشوری (بریتانیا، دانمارک، هند، چین) مسافر آمده اما دنیاگرد آمریکایی کمیاب است.

نیوزیلند همانند همسایه بزرگ تر و برجسته ترش، استرالیا، در رادار سفر آمریکا آنچنان که باید شناخته نشده است. ترکیبی از تاثرات منطقه ها حاره ای و اروپا با چاشنی فرهنگ های آسیایی و بومی، نیوزیلند را بسیار شایان توجه می نمایند.

اوکلند (Auckland)

اوکلند ناحیه ای شهری است که از طریق تپه های سبز و گرد و لبنیات سازی ها محاصره شده است. این شهر که ورودی غالب دنیاگردان نیوزلند است هم پرهیاهو است و هم همراه است با ظرافت های فراوان.

در ساعت 8 شب تنها کسی هستید که در خیابان قدم می زنید و فقط گاهی صدای خودرویی از دور به گوش می خورد.

برج دیدنی SkyTower بلندترین سازه ساده در نیمکره جنوبی است که با پرداخت 28 دلار نیوزلندی می توانید با آسانسور به بالای آن رفته شهر و خلیج هارایکو (Haraiku) را دیدن کنید.

برای نترس ها: می توانید از بالای برج سقوط آزاد را تجربه کنید. همچنین رستوران گردان در بالای برج امکان نظاره شهر و چشم انداز ها را به هنگام غذا خوردن فراهم می آورد.

اما این بهترین دورنمای شهر نیست. یک اتوبوس سواری کوتاه شما را به Mount Eden خواهد رساند که بیشتر به تپه ای غول آسا شباهت دارد تا یک کوه. مسیرهای پیچ در پیچ مونت ادن پیاده نوردها و دوچرخه سواران را اغوا می کند.

در قله آن دهانه ای آتشفشانی واقع شده، فرورفتگی به سمت داخل که پوشیده از گیاهان سبز است. از فراز کوه، اوکلند زیر پایتان است.

دورنما تا خلیج هارایکو توسعه دارد، خلیجی که سکونت گاه دلفین معمولی و نهنگ Bryde است. هر روزه مردمان در جستجوی دیدنی نهنگ ها در قایق های گردشی گرد هم می آیند.

آن ها جنون هرمان ملویل نویسنده در روز هایی که اقیانوس برای یافتن این مخلوق افسانه ای متلاطم بوده را درک خواهند کرد و به هنگام عبور دسته ای دلفین، ده ها عکس خواهند گرفت.

در انتهای سفر کاپیتان دست هایش را به یکدیگر خواهید مالید و خواهد گفت که حیوانات وحشی ذاتا غیرقابل پیش بینی هستند و به همین دلیل هزینه سفر رایگان خواهد بود.

جزیره وایهکه (Waiheke)

اگر بدشانسی خود در ندیدن نهنگ ها را نفرین می کنید (70٪ شانس دیدن وجود دارد) می توانید به جزیره وایهکه بروید: از آن دست جزایری که در بروشورها وجود دارد و مردم لبخندزنان در ساحل هایشان آفتاب می گیرند.

ابرهای بارانی به هنگام ورود به فضای هوایی جزیره تکه تکه می شوند. از یک جنتلمن انگلیسی برای یک تور کامل جزیره درخواست کنید، او با شما از تاریخچه تپه ها و خانه هایی به ارزش چندین میلیون دلار برای فروش خواهد گفت.

هابیتون (Hobbiton)

یک سفر دو ساعته به جنوب از میان تپه های مواج و سرسبز، به شهر کوچک ماتاماتا می انجامد. سالیانه هزاران دنیاگرد به این شهر سفر می نمایند.

ماتاماتا میزبان هابیتون است که فیلم های فانتزی محبوب ارباب حلقه ها و هابیت در این محل فیلم برداری شده اند. دنیاگرد ها در مقابل خانه هابیت ها ژست هایی مشابه فیلم می گیرند و در همان حال راهنمای تور از نحوه ساختن این ست فیلم برداری پرده بر می دارد.

اگر جمعیت امروزی گردهم آمده در راه های باریک را برای لحظه ای در نظر نگیریم، به این می ماند که به دنیایی دیگر سفر کرده ایم. در این محل برای لحظاتی می توان به افسانه ها و جادوگرها ایمان پیدا کرد.

کریست چرچ (Christchurch)

کریست چرچ که بزرگ ترین شهر در South Island است دارایی وجهی بسیار متمایز است: جادوگری منصوب دولت! جادوگر در خیابان New Regent در میان کافه ها و جواهری ها نشسته و به همراه شاگرد و زنی با لباس پریان به نوشیدن چای مشغول است.

این جادوگر 84 ساله نماد کریست چرچ است و غالبا در تلاش برای تغییر، با حکومت مخالفت می کند. حلقه The Faere گروهی از زنان همراه با جادوگران است که به منظور شاد کردن بچه ها به بیمارستان های محلی می فرایند.

کریست چرچ کاراکترهای متنوعی را در خود جای داده است. جامعه The Steampunk فروشگاهی در خیابان کولومبو دارد که لباس های دوره ویکتوریایی را به فروش می رساند.

گوشه و کنار دیوارهای ساختمان با هنر خیابانی خلق شده از طریق هنرمندان محلی پوشیده شده است.

در آخر هفته ها برخی کافه ها اجرای دی جی دارند و زمانی که در کارائوکی آهنگ های پاپ دهه 80 انتخاب می شوند، نورها به رنگ قرمز و سبز در می آیند.

کویینزتاون (Queenstown)

از میان کوه ها اگر کمی بیشتر به جنوب برانید خود را در کویینزتاون خواهید یافت. کویینزتاون که از طریق یک رشته کوه افسانه ای محاصره شده، حسی آرامش بخش به مسافران القا می کند. البته این مسئله با معروفیت این شهر یعنی مرکز ماجراجویی دنیا در تضاد است.

در کویینزتاون بزرگ ترین تاب دنیا را خواهید یافت، شهری که بانجی جامپینگ در آن اختراع شد و افراد سوار بر قایق های جت روی آب در رفت و آمدند.

اگر اندکی در مرکز شهر کویینزتاون قدم بزنید و به بالای سرتان نگاه کنید پاراگلایدرها و پروازهای چارتر را که به نرمی روی دریاچه فرود می آیند مشاهده خواهید کرد.

اگر گرسنه تان است به Fergburger بروید. صف آن کمی طولانی است اما اگر کمی صبر کنید طعم لذیذ برگرهای گورمت نیوزیلند را خواهید چشید.

میلفورد ساند (Milford Sound)

این محل که از تکنولوژی و مدرنیته به دور بوده با دورنماهای کوه هایی که گویی آسمان ها را می بلعند، انگار از ازل وجود داشته است. خیره شدن به کوه ها حس کوچک بودن را القا می کند.

قسمتی از شما می خواهد که این لحظه را در قالب عکسی ثبت کند اما قسمتی دیگر تمایل دارد لحظه را با تمام وجود زندگی کند.

خواهید اندیشید که آیا تا به حال چیزی به این زیبایی دیده بودید یا از این به بعد خواهید دید و به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر اعتقاد داریم که نیوزیلند دنیایی است که هرکس در زمانی خاص از زندگی ش باید تجربه کند.

منبع: کجارو / college.usatoday.com
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2159

به "نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزیلند، سرزمین افسانه ای هابیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید