سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سیدنی بزرگ ترین شهر استرالیا و ملبورن پایتخت فرهنگی این کشور، دو مقصد اصلی دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در استرالیا محسوب می شوند. در هر دو شهر شماری از معتبرترین دانشگاه های دنیا واقع شده اند و هریک از این شهرها جاذبه های مختص خود را برای زندگی و تحصیل دارند. بنابراین انتخاب این که کدام یک از این دو شهر برای ادامه تحصیل شما مناسب تر است کاملا به علایق و سلیقه شما بستگی خواهد داشت. مشخصه هایی همچون آب وهوا، موقعیت جغرافیایی و جاذبه هایی که در زمان اوقات فراغت خود می توانید از آن ها لذت ببرید، در اینکه کدام شهر برای شما بهترین گزینه است، نقش مشخص کننده ای دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز و مقایسه هریک از این مشخصه ها برای این دو شهر بپردازیم.

سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه دبیرستان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وقتی صحبت از ادامه تحصیل در استرالیا می گردد، نام سیدنی بیشتر سایر شهرهای این کشور خودنمایی می نماید. سیدنی که بندر نمادین مشهور آن و خانه اپرایش برای تمام جهانیان شناخته شده است، بزرگ ترین شهر استرالیا و شهری با ترکیب فرهنگ های متنوع بین المللی است که شماری از مشهورترین بناهای جهان و سواحلی با شن های سفید را در خود جای داده است. پس از آن نام ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا که محلی ها آن را مل بین تلفظ می نمایند، به ذهن خطور می نماید. ملبورن که پایتخت فرهنگی استرالیا به شمار می رود، ترکیبی از زیباترین امکان تاریخی و فرهنگی استرالیا و استرالیای مدرن امروز را در خود جای داده است.

بعضی از بهترین دانشگاه های سیدنی

  • کالج بین المللی مدیریت (International College of Management)
  • دانشگاه سیدنی (University of Sydney)
  • دانشگاه نیو سوت ویلز (University of New South Wales)

بعضی از بهترین دانشگاه های ملبورن

  • دانشگاه تکنولوژی سوینبرن (Swinburne University of Technology)
  • دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)
  • کالج ویکتوریا هنر (Victorian College of the Arts)
  • دانشگاه لا تروب (La Trobe University)

جمعیت شناسی و جغرافیا

هر دو شهر، در کرانه های اقیانوس واقع شده و شهری بندری به شمار می فرایند. هر دو شهر مجموعه بی نظیری از شهفرایندان کشورهای مختلف و با فرهنگ های متنوع را در خود جای داده اند که حالا دیگر استرالیا را وطن خود می نامند. گروه های پرجمعیتی از ملیت های مختلفی همچون یونانی ها، ایتالیایی ها، چینی ها و لبنانی ها در این دو شهر حضور دارد، که با مردم مهاجر سایر کشورها، که تعداد آن ها هم کم نیست در کنار استرالیایی ها در این دو شهر زندگی می نمایند و جامعه ای بین فرهنگی برای این دو شهر رقم زده اند. از نظر آب هوا سیدنی که در شمال ملبورن قرار گرفته آب وهوای گرم تری دارد، ملبورن زمستان های سرد تری به خود می بینید اما با این وجود متوسط بارش ها در ماه های سرد در سیدنی بیشتر است.

هزینه های زندگی

فرقی نمی نماید شما در کدام کشور توسعه یافته زندگی کنید، هزینه زندگی در همه کشورهای توسعه یافته بالاست. با این حال مقایسه قیمت ها در استرالیا با ایالات متحده نشان می دهد، هزینه های زندگی در این کشور از کشوری چون ایالات متحده نیز بالاتر است. این کشور روی کالاهایی که برای سلامتی مضر هستند مالیات های بسیار سنگینی می گیرد و اقلامی چون سیگار در استرالیا بسیار گران قیمت هستند. در مورد مواد غذایی هزینه ها کمی بالاتر از ایالات متحده است و قیمت ملک نیز در این کشور سرسام آور است. به طور خلاصه اگر قصد دارید استرالیا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنید باید تا می توانید پول پس انداز کنید و راه های کم هزینه، عمده ترین خرج های خود همچون سفر و اقامت را پیدا نموده و انتخاب کنید. از لحاظ محل اقامت و زندگی، بیشتر دانشگاه های معتبر استرالیا، مجموعه های آپارتمانی در نزدیکی پردیس دانشگاه با عنوان دهکده برای اقامت دانشجویان تدارک دیده اند. اقامت در این دهکده ها می تواند شما را با دانشجویانی از سرتاسر جهان و با فرهنگ های متنوع آشنا کند. همچنین هرساله مسابقاتی میان این دهکده ها در یکی از شهرهای استرالیا برگزار می گردد، که ساکنان هر دهکده در رشته های ورزشی مختلف با یکدیگر رقابت می نمایند. اگر قصد دارید تحت پوشش دانشگاه سفر هم بروید، سفر به محل این مسابقات گزینه مناسبی پیش روی شما خواهد بود.

کارهایی که اقامت در این شهرها را جذاب تر می نماید

سیدنی

سیدنی بدون شک شاخص ترین جاذبه های گردشگری استرالیا را در خود جای داده است. برای گذراندن اوقات فراغت گزینه های مهیج زیادی پیش روی شماست، از دیدن یک اجرا در خانه اپرای این شهر، بالا رفتن از پل بندرگاه و یا دریافت یک قهوه و قدم زدن در سواحل بندی گرفته تا کشتی سواری از اسکله مدور بندرگاه سیدنی و بازدید از محله چینی ها ، جاذبه های سیدنی تمامی نخواهد داشت. اگر استراحت در ساحل را ترجیح بدهید نیز، فهرستی بلند بالا از سواحل زیبای سیدنی همواره پیش روی شماست. برای جنگل نوردی باید راه ساحلی زیبای سیدنی را به سمت جنوب و یا شمال در پیش بگیرید. سفر فوق العاده ای پیش روی شما خواهد بود و در راستا با روستاهای کوچک مردم محلی استرالیا و سبک زندگی آن ها نیز آشنا خواهید شد. اگر کوهستان های آبی سیدنی را برای سفر ترجیح می دهید کافی است سفر کوتاهی با قطار به سمت غرب داشته باشید. در آنجا از قایقرانی و اسب سواری گرفته تا کوه نوردی و کمپینگ، تمام تفریحاتی که می توان در فضای باز انجام داد، گرد هم آمده اند.

ملبورن

ملبورن پایتخت فرهنگی استرالیا، در جاذبه های تفریحی و گردشگری دست کمی از سیدنی ندارد. در اوقات فراغت خود در این شهر، می توانید به مراکز خرید پر زرق و برق این شهر سری بزنید، از منطقه سوت بانک دیدن کنید، موزه های شهر را ببینید، از تئاترهای محلی که در سطح شهر اجرا می گردد بازدید کنید، در اطراف باغ گیاه شناسی سلطنتی پرسه بزنید و یا از زیباترین آکواریوم جهان که در این شهر واقع شده، دیدن کنید. ورزش نیز در ملبورن صندلی ویژه ای دارد و چند تیم مشهور فوتبال استرالیایی به این شهر تعلق دارند. علاوه بر آن چندین تیم راگبی، کریکت و فوتبال مشهور در این شهر وجود دارند و روزهای شنبه تفریح بسیاری از ساکنان ملبورن تماشای یکی از این مسابقه ها و به همراه خوردن نوشیدنی و پای گوشت است. در خارج از ملبورن بعضی از بکرترین سواحل استرالیا همچون سواحل لورن و جان جاک وجود دارند، که اوقات فراغت دلپذیری را در آن ها می توانید تجربه کنید. با چند ساعت رانندگی از کنار این سواحل و از جاده بزرگ اقیانوسی استرالیا به صخره های دوازده رسول (Twelve Apostles) می رسید. اگر مناطق بیابانی و بکر را به ساحل و مناطق نزدیک دریا ترحیج می دهید می توانید به سمت شمال ملبورن سفر کنید تا به مناطق بیابانی و بکر استرالیا که بعضی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را در خود جای داده اند، برسید و با روستاهای کوچک و مردم مهمان نواز محلی استرالیا آشنا شوید.

زمان تصمیم گیری فرارسیده

سیدنی را اولویت اول قرار دهید اگر

  • از آب وهوای گرم و معتدل تر لذت می برید
  • می خواهید مثل یک گردشگر بهترین جاذبه های گردشگری استرالیا را ببیند
  • تفریحات فضای باز را در نزدیکی شهر خود داشته باشید
  • می خواهید آخر هفته های خود را سفر کشف سواحل جدید و زیبای این شهر بکنید

و یا ملبورن را انتخاب کنید اگر

  • می خواهید هر دو فصل گرم و سرد سال را تجربه کنید
  • شیفته فرهنگ، تماشای تئاتر هستید و به بازدید از آکواریوم علاقه دارید
  • هوادار تماشای مسابقات ورزشی و بازی های گروهی هستید
  • و یا دوست دارید از جاده ساحلی واقع در کنار اقیانوس آرام سفر کنید
در واقع انتخاب هر یک از این دو شهر برای ادامه تحصیل انتخاب کاملا درستی است و به سلیقه شما بستگی خواهد داشت که سیدنی را با پشتوانه شهری و جاذبه های گردشگری که دارد انتخاب کنید و یا ملبورن را با پشتوانه فرهنگی که میراث دار تاریخ و فرهنگ استرالیاست. در هر دو شهر می توانید در بعضی از بهترین از دانشگاه های جهان تحصیل کنید و با مردمی مهربان از سراسر جهان با فرهنگ های متفاوت آشنا شوید. منبع: gooverseasمنبع: کجارو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 945

به "سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیدنی یا ملبورن ؛ کدام یک را برای ادامه تحصیل در استرالیا انتخاب می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید