خبرنگاران هشدارهای هواشناسی خسارت بارش های سیل آسا را کاهش می دهد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خرم آباد - خبرنگاران - رییس اداره هواشناسی الیگودرز گفت: هشدارهای هواشناسی موجب انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه و کاهش خسارات بارش های سیل آسا می شود.

خبرنگاران هشدارهای هواشناسی خسارت بارش های سیل آسا را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران مهدی بابایی دوشنبه در پیامی آورده است: تلاش عوامل سختکوش هواشناسی تا کنون توسعه و تجهیز هواشناسی، توسعه پایدار در مناطق مختلف شهرستان را به همراه داشته و خوشبختانه با وجود دیدگاه علمی نماینده الیگودرز در مجلس و فرماندار الیگودرز هواشناسی شهرستان جایگاه بسیار خوبی در تصمیم سازی و همچنین ایجاد آمادگی در روبرو با پدیده های آب و هوایی ایجاد نموده است.

وی ضمن تبریک روز دنیای هواشناسی به همکاران پرتلاش در این عرصه از زحمات و تلاشهای شبانه روزی و جهادی کارکنان هواشناسی در تمام ایستگاهها و واحدهای شهرستانی تقدیر نموده و از همه این عزیزان خواست مصمم تر از گذشته، در راستای پیشبرد اهداف سازمان هواشناسی کشور و با هدف خدمت صادقانه و بی منت به مردم عزیز تلاش نمایند.

همچنین در این پیام آمده است: امروزه و با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و به طبع آن وقوع پدیده های مخرب جوی و خسارات بالای جانی و مالی ناشی از فعالیت این پدیده ها به مردم در بیشتر نقاط دنیا و کشور عزیزمان ایران نقش کلیدی و اهمیت هواشناسی در پیش بینی، تصمیم سازی و پیشگیری از این خسارات را نمایان تر نموده و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا با اتکا به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی تهدیدات ناشی از فعالیت این پدیده های مخرب را به فرصت تبدیل می نمایند. نمونه شاخص این مهم را همه ما و هموطنان و هم استانیهای عزیزمان در سیل فروردین ماه 98 در لرستان شاهد بودیم که با وجود گستردگی بارشها و سیل ویرانگر ، به دلیل صدور و اطلاع رسانی گسترده اخطاریه های هواشناسی خوشبختانه تلفات جانی انگشت شمار بود.

الیگودرز وسیع ترین شهرستان لرستان است .

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران هشدارهای هواشناسی خسارت بارش های سیل آسا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدارهای هواشناسی خسارت بارش های سیل آسا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید