دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به آلمان سفر می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب گفت: دانشجویان پس از تعیین کردن حامی صنعتی داخلی و دوره کارورزی از مردادماه سال 1399 به مدت محدود 2 ترم به آلمان اعزام خواهند شد.

دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به آلمان سفر می نمایند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از واحد تهران جنوب، نشست صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با دانشجویان اعزامی به آلمان برگزار گردید. در این جلسه رامین خواجوی رئیس این واحد دانشگاهی، از دانشجویان درخواست کرد تا در تمامی مراحل در طول این دوره با حفظ هویت فرهنگی و اسلامی به عنوان سفیری لایق از انقلاب اسلامی بدرخشند.

خواجوی با تأکید بر دیدگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: قرار شده است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به عنوان مرکز تربیت مهندسان مهارتی فعالیت و تمرکز داشته باشد. این تصمیم با توجه به سابقه و توان نرم افزاری و سخت افزاری این واحد اتخاذ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تأکید بر اجتناب و پرهیز از ایفای نقش به عنوان واسطه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، اظهار کرد: دانشجویان اعزامی پس از معین کردن حامی صنعتی داخلی و دوره کارورزی به مدت محدود 2 ترم در آلمان خواهند بود و پس از آن در ایران دفاع از سرانجام نامه انجام می گیرد. پس از فارغ التحصیلی عامل صنعت آنان را استخدام یا در اولویت استخدام قرار می دهند. بدین صورت علاوه بر افزایش انگیزه دانشجویان یکی از اهداف اصلی دانشگاه که برطرف مشکل صنعت و جامعه است تأمین خواهد شد.

خواجوی توضیح داد: پس از گذران دوره زبان آلمان و جایابی در صنعتی برای دانشجویان توسط طرح پویش، دانشجویان دوره کارورزی را در ایران می گذرانند و سپس به آلمان اعزام می شوند.

همچنین فریور فاضل پور مدیر روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در این جلسه از نحوه و مراحل تحصیل در سه دانشگاه نوردهاوزن، ارفورد و المناو که طرف قرارداد واحد تهران جنوب هستند گزارش مبسوطی ارائه کرد.

گفتنی است؛ دانشجویان اعزامی به آلمان در 5 رشته معماری، عمران، برق، انرژی و کامپیوتر نرم افزار مشغول به تحصیل خواهند شد. با توجه به قرارداد واحد با موسسه انستیتو گوته مقرر شد دانشجویان به مدت 8 ماه به صورت فشرده نسبت به فراگیری زبان آلمانی اقدام نمایند. اعزام دانشجویان از مردادماه سال 1399 انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 431

به "دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به آلمان سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد به آلمان سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید