دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، داده ها نشان می دهد دمای هوا در اروپا دو برابر میانگین جهانی در سی سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین دما در میان قاره هاست.

دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته افزایش یافته است

به گزارش یورونیوز، در طول ماه اکتبر بخش هایی از اروپا بیشترین گرمای هوا را تجربه کرد که این گرما به ویژه در سواحل چشمگیر بود. نکته قابل تامل این است که این اندازه گرما معمولا در اواسط تابستان مشاهده می گردد نه در فصل پاییز.

این خبر در گزارش اخیر سالانه در مورد شرایط آب و هوایی قاره اروپا که با همکاری سازمان نظارت بر آب و هوا اروپا و سازمان جهانی هواشناسی وابسته به سازمان ملل انجام شده است منتشر شد. داده ها نشان می دهد دمای هوا در اروپا دو برابر میانگین جهانی در سی سال گذشته افزایش یافته است که بالاترین دما در میان قاره هاست. پیامد های این افزایش گرما شوکه کننده است.

در میان سال های 1997 و 2021 یخچال های طبیعی در اروپا 30 متر از ضخامت یخ خود را از دست داده اند. بر شتاب ذوب شدن این یخ ها سال به سال افزوده می گردد.

اروپا بعلاوه شاهد یکی از شدیدترین دوره های فصلی آتش سوزی در سه دهه گذشته بوده است. بعضی از منطقه ها به ویژه در مدیترانه بیشتر از حد معمول گرفتار این آتش سوزی ها به دلیل ثبات هوای گرم و خشکسالی شده است. وزش باد و طوفان و کاهش ناگهانی بارش ها نیز بر شدت این وضع افزوده است.

مقاوم شدن خاک در پی طولانی شدن زمان آب و هوای خشک مشکل را وخیم تر نموده است چرا که زمین توان جذب آب اضافی را ندارد. اگر چه اروپا برای مقابله با این گرما بعلاوه راه چاره کاهش 31 درصدی انتشار کربن هوا را از سال 1990 تا 2020 اجرا کرد با این حال اقدامات بیشتری برای اجرا همچنان بر زمین مانده است.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2280

به "دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوای اروپا دو برابر میانگین جهانی طی سی سال گذشته افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید