دیزاین کمدهای لباسی در اتاق

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دکوراسیون داخلی به منظور نهایت استفاده از فضا و سازماندهی به اشیاء و لوازم است و تمام المان های موجود در فضا را در بر می گیرد. کمد نیز از جمله المان هایی است که مورد توجه طراحان قرار می گیرد. درک محدودیت ها کلید اصلی ایجاد هر نوع تغییر در مدل کمد لباس است. اینکه کمد با طرح پیچیده ای ساخته شود یا طرح ساده در هر صورت قیمت ساخت آن تقریباً یکسان خواهد بود. تنها تفاوت اصلی در کاربرد آن می باشد. طرح های برنامه ریزی شده در طولانی مدت بسیار کارآمد هستند زیرا این طرح ها باعث می شوند بهترین استفاده از فضا صورت گیرد. تغییر چیدمان کمد باید بر اساس نیازهای شما صورت گیرد. از این رو شما می توانید کمد دیواری داشته باشید یا تنها از یک کمد با سایز متوسط در اتاق استفاده کنید. تغییرات نه تنها با توجه به کاربرد بلکه بر اساس زیبایی اعمال می شوند. کمد لباس از جمله تجهیزاتی است که وسایل و لباس های شما را سازماندهی می کند و از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری می کند.

دیزاین کمدهای لباسی در اتاق

ساخت کمدهای دیواری در یک اتاق کوچک منجر به شلوغ شدن فضا می شود. از این رو، ابتدا هدف خود را از ساخت کمد معین کنید، سپس با توجه به فضا نسبت به ساخت آن اقدام نمائید. این نکته را به خاطر بسپارید که باید در خصوص نحوه استفاده از کمدی که به آن نیاز دارید در فضای مورد نظر برنامه ریزی کنید. این کار تغییر مدل کمد را راحت تر خواهد کرد و به نتایج بهتری دست خواهید یافت. برای مثال کمد لباس عروس ساختاری متفاوت از کمد لباس بچه دارد، از این رو هدف خود را در خصوص استفاده از این وسیله معین کنید.

برای تغییر شرایط کنونی کمد لباس ابتدا باید تمام وسایل خود را دسته بندی کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید آنچه که لازم دارید را پیدا کنید بدون آنکه از هرج و مرج و شلوغی وسایل دچار سردرگمی شوید. دسته بندی وسایل به شما کمک می کند تا تصویر بهتری از سایز کمد در ذهن شما نقش ببندد و آن را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید.

لباس ها و کفش های خود را در مکان قابل دسترس قرار دهید. آن ها را نه آنقدر بالا که نتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید و نه آنقدر پایین که جلوه ناخوشاندی ایجاد شود قرار دهید. شما می توانید از قفسه ها و باکس های زیبا نیز برای نگهداری وسایل استفاده نمائید. اگر لوازم مورد نیاز خود را بسیار پایین قرار دهید هنگام استفاده از آن ها خسته خواهید شد زیرا مجبور هستید مدام خم شوید. طراحی کمد خود را باید به صورت ارگانیک انجام دهید. قفسه های کمد را بالاتر از زانو تعبیه کنید تا به راحتی بتوانید به وسایل خود دسترسی داشته باشید. حتی کشوها نیز می توانند بسیار ارگانیک طراحی شوند. با انجام این کار شما فضای بسیار زیادی برای نگهداری وسایل دارید و هنگامی که می خواهید وسیله ای را از کشو درآورید با مشکل مواجهه نخواهید شد.

ابعاد قفسه های کمد معمولی باید به اندازه ای باشد که وقتی لباس ها را تا می کنید فضای کافی برای قرار دادن آن ها وجود داشته باشد. شما می توانید به کمد کشو اضافه نکنید. کشوها به میزان قابل توجهی فضا و هزینه هدر می دهند. تعبیه کشو ایده خوبی برای کمدهای ارزان قیمت نیست، از این رو تا حد ممکن از این کار پرهیز کنید. لباس ها را به جای اینکه تا کنید آویزان نمائید. هم لباس های جدید و هم لباس های قدیمی را می توان بسیار مرتب در کمد آویزان نمود. وقتی این کار را انجام می دهید دیگر نیازی ندارید آیتم های غیرضروری خریداری کنید. علاوه بر آن فضا نیز هدر نخواهد رفت. لازم به ذکر است که برای خرید کمد لباس ارزان می توانید به مراکز فروش لوازم دست دوم مراجعه نمائید.

برای ایجاد تغییر در کمدهای کوچک تنها کافیست کمی خلاق باشید. کمبود فضا از جمله مسائلی است که ممکن است شما را با چالش مواجهه کند اما اصلاً نهراسید. با کمی ایده پردازی و خلاقیت می توانید کمد خود را به بهترین شکل تغییر دهید. سعی کنید از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید تا هیچ گاه با مشکل مواجهه نشوید. یکی از بهترین راهکارهای بهینه سازی فضا آویزان کردن لباس ها است. تا کردن و نگهداری آن ها در کشوها فضای زیادی اشغال می کند. اگر کمد شما دارای کشو است می توانید از آن برای نگهداری سایر وسایل غیر از لباس استفاه کنید. برای مثال کشوهایی که در پایین کمد تعبیه شده اند مکان مناسبی برای نگهداری کفش ها هستند.

معمولاً رایج ترین مکان برای نگهداری کفش ها فضای زیر تخت است. شما می توانید کفش های خود را درون باکس ها یا جعبه های مخصوص در زیر انواع تخت خواب قرار دهید. اما فضای پایین کمدها زیر لباس هایی که آویزان شده اند نیز فضای مناسبی برای نگهداری کفش هاست. پس از آنکه لباس های خود را آویزان نمودید اگر در زیر آن ها فضای خالی وجود دارد از آن بدین منظور استفاده کنید. کشوهایی که در پایین کمد تعبیه شده اند نیز مکان خوبی برای نگهداری کفش ها هستند. کفش را باید بر روی زمین قرار داد و پوشید، از این رو قرار دادن آن ها در کشوهایی نزدیک کف زمین برای شما دردسر زیادی نخواهد داشت.

نورپردازی کمدها به شما کمک می کند تا به راحتی لباس ها و وسایل خود را پیدا کنید و رنگ آن ها را سریع تر تشخیص دهید. لامپ ال ای دی مناسب ترین گزینه برای نورپردازی کمد لباس می باشد. کمدی روشن را تصور کنید که به راحتی بتوان به تمام وسایل دسترسی پیدا کرد. مسلماً با داشتن این کمد حسی خوشایند به شما منتقل خواهد شد.

برای نظم و ترتیب بخشیدن به لباس های خود بهتر است از گیره های معین استفاده کنید. برای مثال آویزهای چوبی را برای یکسری لباس ها و آویزهای فلزی را برای لباس های دیگر استفاده کنید. استفاده از آویزهای نو فضای کمد شما را دگرگون نشان خواهد داد. بدون توجه به ابعاد کمد، وقتی آن را سازماندهی می کنید فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

خرید کمد لباس

اگر به فروشگاه ها یا تولیدی کمد لباس مراجعه کنید با تنوعی از مدل ها مواجهه خواهید شد. از جمله انواع این محصول می توان کمد لباس چوبی را نام برد که به صورت دیواری و یا ایستاده ساخته می شود. کمد لباس ریلی نیز از دیگر مدل هایی است که امروزه پرطرفدار است. به منظور خرید این محصول می توانید حضوری به مراکز فروش مراجعه نمائید یا در صورت خرید اینترنتی کمد لباس حتماً سایز و مدل دلخواه خود را از قبل معین کنید. قیمت کمد لباسی با توجه به جنس و مدل آن متفاوت است.

در صوت تمایل نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت با ما در ارتباط بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 794

به "دیزاین کمدهای لباسی در اتاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیزاین کمدهای لباسی در اتاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید