رایان، دهکده گردشگری اصفهان در دل کوه های کرکس !!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دامنه کوه های کرکس، در استان اصفهان دهکده رویایی و وصف ناپذیری را در خود جای داده است، به نام دهکده گردشگری رایان. دهکده رایان که ارتفاع آن از سطح دریا 2500 متر می باشد، در 100 کیلومتری استان تاریخی اصفهان و در 30 کیلومتری شهرستان نطنز واقع شده است، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می نماید. روستای کشه و طرق رود، از روستاها و جاهای دیدنی اصفهان، دارای منظره ها و منظره ها طبیعی بسیار زیبایی می باشند که سبب شده است که این منطقه، از لحاظ گردشگری در تاریخ 22 شهریور 86 تبدیل به منطقه نمونه گردشگری گردد و در هیات دولت به ثبت برسد. برای آشنایی بیشتر با این دهکده بی نظیر که از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اصفهان است، مقاله ای برای شما آماده نموده ایم. در سفر به اصفهان و دهکده گردشگری رایان با خبرنگاران همراه باشید.

رایان، دهکده گردشگری اصفهان در دل کوه های کرکس !!

کوه کرکس

دامنه های کوه کرکس، مرتفع ترین بخش این منطقه و از جاهای تماشای اصفهان، از نظر رویش مراتع، حرف اول را می زند و شرایطش برای پرورش گیاهان زینتی و تجاری، بسیار مساعد و مناسب می باشد، زیرا آب به مقدار کافی در آن وجود دارد و علتش این است که قله کوه کرکس که ارتفاع آن بالغ بر 3895 متر از سطح دریا می باشد، تقریبا بیشتر سال، پوشیده از برف است و آب شدن تدریجی برف این کوهستان، سبب می شود که آب کافی در دامنه کوه برای رشد گیاه و مراتع فراهم شود. بعلاوه کوهنوردان زیادی به وسیله دهکده گردشگری رایان به سمت قله کوه کرکس رفته و از آن بالا می روند.انواع گندمیان، گون، درمنه و گیاهان دارویی از جمله پوشش های گیاهی هستند که این منطقه را در بر گرفته اند. بعلاوه شما در بیشتر نقاط این ناحیه، شاهد درختچه هایی خواهید بود که به صورت پراکنده در آن رشد نموده اند. گونه های مختلف جانوری نیز در رایان به علت شرایط زیستی و موقعیت جغرافیایی خاص آن زندگی می نمایند.

دهکده گردشگری رایان

دهکده گردشگری رایان که در شهرستان نطنز، روستای کشه واقع شده است، از جاذبه های گردشگری اصفهان است که به علت پتانسیل بالقوه ای که داشت، در سال 1388 در فضایی به وسعت 100 هکتار و در سه فاز تاسیس شد. فاز اول این دهکده که هدف ایجاد آن، توسعه پایدار گردشگری طبیعی و روستایی بود، عبارت است از احداث رستوران سنتی، چایخانه، مجموعه تفریحی سقوط آزاد به طول سه کیلومتر، زیپ لاین، 30 واحد ویلای اقامتی و تفریحی، اسب سواری، دریاچه مصنوعی و بعلاوه دوچرخه سواری که این فاز تقریبا در حال اتمام می باشد. فاز دوم آن نیز شامل احداث تله کابین و پیست اسکی می باشد و در فاز سوم تصمیم بر این شده است که هتلی پنج ستاره احداث شود که در آینده نزدیک این فاز هم اجرایی خواهد شد. توصیه ما به شما این است که در سفر به اصفهان، تماشا این منطقه گردشگری را از دست ندهید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2322

به "رایان، دهکده گردشگری اصفهان در دل کوه های کرکس !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایان، دهکده گردشگری اصفهان در دل کوه های کرکس !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید