زیباترین منطقه ها چین (تور چین)

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، کشور چین، دومین کشور بزرگ دنیا به شمار می رود که در آن، محیط طبیعی متفاوتی وجود دارد که می توان به آنالیز آن ها پرداخت. از بعضی از بلندترین کوهستان ها روی زمین در تبت تا منطقه ها صحرایی در غرب، کشور چین دارای منطقه ها بسیار خیره کننده و متنوعی است.

زیباترین منطقه ها چین (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین منطقه ها کشور چین را به شما معرفی کنیم.

شمال شرقی چین

Northeast China

شمال شرقی چین از لحاظ تاریخی به عنوان اینر مانچوریا شناخته می گردد و زمانی جزو محدوده امپراتوری ژاپن بوده است. این منطقه از کشور چین، مرزهایی با کشور روسیه، کره شمالی و مغولستان دارد. مرکز این منطقه نیز دشت شمال شرقی چین است که گسترده ترین دشت چین به شمار می رود که ارتفاع آن به کمتر از 200 متر می رسد و در آن، زمین های کشاورزی، باتلاق و مرداب زیادی وجود دارد. بزرگترین شهر این منطقه نیز شهر هاربین است که بیشتر برای جشنواره یخ خود شناخته می گردد. در این جشنواره، مجسمه های بسیار زیادی از یخ ساخته می شوند و با نورهای رنگارنگ تزئین می شوند. ساحل رد در رودخانه لایوهه نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه به شمار می رود.

شمال چین

North China

شمال کشور چین، بدون شک به عنوان مرکز جمهوری خلق چین شناخته می گردد. در این منطقه، کشاورزی همچنان به روش های کمونیستی صورت می گیرد و نیروگاه پکن نیز در این منطقه واقع شده است و همچنان یک بخش تاثیرگذار از چین به شمار می رود. از منطقه از لحاظ تاریخی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کشت برنج در این منطقه از دوران بسیار دور و از حدود 9 هزار سال پیش وجود داشته است. در بخش های طبیعی این منطقه نیز منظره ها بسیار تماشایی و خارق العاده ای وجود دارند که هر بازدیدنماینده ای را به وجود می آوردند.

شمال غربی چین

Northwest China

شمال غربی چین، یک منطقه بسیار بزرگ و گسترده است. این منطقه، یک منطقه بسیار جالب توجه است که جاده ابریشم برای هزاران سال از آن عبور می نموده است. تنها چهار درصد از جمعیت کشور چین در این صحراها، کوهستان ها و دشت های باز زندگی می نمایند. از همین رو، طبیعت در این منطقه بسیار بکر است. برای اینکه طبیعت وحشی را به خوبی حس کنید، بهتر است که به دونهاونگ سفر کنید. این واحه زیبا و تماشایی، در لبه صحرای تاکلاماکان واقع شده است و برای هنرهای بودایی خودش معروفیت دارد. در این منطقه می توانید به تماشای دریاچه مشهور کریسنت و تل ماسه بسیار بزرگ سینگینگ بنشینید. منطقه شمال غربی چین، بیشتر مربوط به منطقه ها صحرایی است. در استانی دیگر در این منطقه، دریاچه نمک چاکا وجود دارد که سطح آن، بازتاب نمایندگی زیادی دارد. در شانگسی نیز کوهستان های خیره نماینده و مجذوب کننده هواشان وجود دارند.

جنوب غربی چین

Southwest China

از جمله مشهورترین نقاط در جنوب غربی چین، می توان به تبت، یونان، گویزهو و گوانگسی اشاره نمود. منطقه جنوب غربی چین، یکی از مشهورترین منطقه ها در این کشور به شمار می رود که و به عنوان دروازه ای به جنوب شرقی آسیا شناخته می گردد. یکی از مشهورترین مکان هایی که در این منطقه وجود دراد، دره تایگر لیپینگ است که در نزدیکی لیجیانگ در یونان واقع شده است. در حقیقت، کل استان یونان، یک منطقه کوهستانی است که برای آنالیز و کاوش، منطقه ای ایدئال به شمار می رود. رفتن به هیمالیا در پارک ملی تری پارال ریورز بسیار تماشایی و خیره نماینده خواهد بود. در این پارک ملی، سه رودخانه یانگتسه، می کونگ و سالوین عبور می نمایند. تبت در این منطقه واقع شده است که به عنوان بام دنیا شناخته می گردد.

جنوب مرکزی چین

South-central China

سفر به منطقه جنوب مرکزی کشور چین، یک سفر به یادماندنی و تماشایی خواهد بود. این منطقه بسیار برای زمین های کشاورزی خودش شناخته می گردد و بعضی از زیباترین منظره ها در کشور چین را می توان در در منطقه جنوب مرکزی آن مشاهده کرد. در استان هونان، شاهد بیش از سه هزار ستون ماسه سنگی به نام وولینگویان خواهید بود. این منطقه به تنهایی شامل چهار پارک ملی است. این منطقه، منبع الهامی برای ساخت سیاره بیگانه پاندورا در فیلم آواتار (Avatar) بوده است. در استان هوبی نیز سد تری گورجز واقع شده است که روی رودخانه یانگ تسه ساخته شده است. کل این دره های زیبا و منحصربه فرد، صحنه های بسیار تماشایی و خارق العاده ای را خلق نموده است.

جنوب چین

South China

در جنوب کشور چین، بعضی از مشهورترین منظره ها در چین و دنیا وجود دارد. در استان گوانگشی، در شهر کوچکی به نام یونگشو، می توانید یک سفر جالب توجه و مجذوب کننده در رودخانه لی داشته باشید. حس حضور در این مکان، همچون بودن در درون یک نقاشی از کشور چین است. در نزدیکی گویلین نیز صخره ها و منطقه ها کوهستانی بسیار جالب توجهی دارند که کوهنوردی در میان آن ها بسیار جالب توجه خواهد بود. یکی از سه شهر بزرگ کشور چین یعنی شهر گوانجو در این منطقه و در نزدیکی مرز هنگ کنگ واقع شده است. بزرگترین جزیره کشور چین یعنی هاینان نیز خودش به عنوان یک استان شناخته می گردد.

شرق چین

East China

شرق چین، یکی از برجسته ترین منطقه ها کشور چین به شمار می رود. کاخ های متعددی در این بخش از کشور چین وجود دارند که به خاطر باغ های کلاسیک خود بسیار مورد بازدید گردشگران و مسافران قرار می گیرند. دریاچه وست نیز که در مرکز هانگژو واقع شده است، یکی دیگر از جاهای دیدنی برجسته شرق چین به شمار می رود. در شهرستان آنجی نیز می توان جنگی از بامبوها به مساحت 233 مایل مربع را مشاهده کرد. دریاچه تای که به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه های چین شناخته می گردد نیز در درون خود 90 جزیره دارد؛ این دریاچه به وسیله کانال مشهور گرند که به عنوان قدیمی ترین کانال در دنیا شناخته می گردد، به شهر پکن متصل شده است.

هنگ کنگ

Hong Kong

هنگ کنگ، یکی از بخش های کشور چین به شمار می رود که برای مدتی، از این کشور جدا بوده است. این منطقه شامل یک جزیره بزرگ در کنار چندین جزیره کوچک است. این منطقه بیشتر برای آسمان خراش ها و نورهای درخشان و نئون خود شناخته می گردد. در خلیج ریپالس در جنوب جزیره هنگ کنک می توان کوهستان های سرسبز و خانه های سنتی را مشاهده کرد.جزیره لاما نیز مکان بسیار خوبی برای کوهنوردی و بعلاوه پیاده روی در ساحل به شمار می رود.

ماکائو

Macau

ماکائو نیز شرایط مشابهی همچون هنگ کنگ داشته است اما نسبت به هنگ کنگ، بسیار کوچک تر است. با این حال، ماکائو نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور چین دارد و بنابر گزارش ها، درآمدهای این منطقه تقریبا دو برابر لاس وگاس آمریکا است. در جزیره کولوآن می توان به کوهنوردی پرداخت و مسیرهای پیاده روی مختلفی را پیمود. در این جزیره، ساحلی به نام هاک سا وجود دارد که ارزش بازدید را دارد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2238

به "زیباترین منطقه ها چین (تور چین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین منطقه ها چین (تور چین)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین منطقه ها چین (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید