سانگ یانگ اعلام ورشکستگی کرد!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سانگ یانگ به دلیل کاهش شدید فروش که آن را به شیوع جهانی ویروس کرونا نسبت داده، درخواست اعلام ورشکستگی نموده است.

سانگ یانگ اعلام ورشکستگی کرد!

سایپانیوز به نقل از اتوویک گزارش داد که شرکت سانگ یانگ کره جنوبی که 75 درصد از سهام آن متعلق به غول خودروسازی هندوستان ماهیندرا است، با دشواری های اقتصادی روبرو شده و از عهده بازپرداخت وام 60 میلیارد وون (معادل 54.5 میلیون دلار) برنمی آید. این کمپانی می گوید، به تاخیر افتادن بازپرداخت وام به خاطر وخامت شرایط کسب و کار است و اینکه نتوانسته است با سرمایه گذاران و اعطاکنندگان وام به توافق جدیدی برسد و کمی وقت بخواهد. این کمپانی حتی برای خرید زمان درخواست وام بازسازی نموده است که می تواند فرآیند های توانبخشی را سه ماه عقب بیندازد.

سانگ یانگ که تاریخ تاسیس آن به سال 1954 برمی شود، طی 2 دهه گذشته با تقلا و دشواری به فعالیت ادامه داد در حالی که دو شرکت دیگر خودروساز کره ای، کیا و هیوندایی در عرصه های جهانی به موفقیت های زیادی دست پیدا کردند. البته سانگ یانگ در دهه 1990 در بخش خودرو های بلند قامت مخصوص دشت و دمن (SUV) موفقیت هایی را در بازار اروپا کسب کرد، اما در بازار آمریکا هیچ وقت توفیقی به دست نیاورد حتی در مقایسه با دوو یک دهه است که سهام اصلی این شرکت را ماهیندرای هندوستان خریداری نموده است که آن موقع هم یک شرکت ورشکسته به حساب می آمد، اما در این 10 سال گذشته هم موفقیتی به دست نیاورده است. الان هم همه باور دارند که ماهیندرا هم به دنبال یک خریدار می شود، اما بعید است که با این سابقه طولانی عدم موفقیت، کسی مشتاق به احیای آن باشد.

حتی در بخش وانت های لاکچری هم که از سگمنت های پررونق و پرسود بازار جهان به حساب می آید سانگ یانگ توفیقی به دست نیاورده و سود پایداری نداشته است.

با اینکه تعداد زیادی از خودروسازان جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا با کاهش فروش و سودآوری روبرو شده اند، اما واقعیت این است که سانگ یانگ حتی پیش از آغاز همه گیری کرونا هم شرایط مطلوبی نداشت. این خودروساز بیشتر روی خودرو های شاسی بلند و وانت تمرکز داشته و در 20 سال گذشته، تکیه خود را روی بازار های صادراتی گذاشته بود. شاید به همین دلیل نتوانسته است پول کافی صرف مدل های جدید و به روزتر کند تا بتواند در مقابل رقبای سرسخت در جهان دوام بیاورد.

سخنگوی سانگ یانگ گفته است: ما از شرایط به وجود آمده که نتیجه شیوع جهانی کووید-19 است و موجب نگرانی شرکا و سهامداران مان شده مخصوصا کارکنان و شبکه فروش و نهاد های اقتصادی سخت پشیمانیم. ما هر آنچه از دستمان بر آید انجام می دهیم تا از این شرایط بیرون بیاییم و کمپانی قدرتمند و رقابت پذیر برای آینده بسازیم. شانس کسب یاری های دولتی این شرکت بسیار پایین است، درست برعکس خودروسازان اصلی دیگر در کره جنوبی که از حمایت دولت این کشور برخوردارند. باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می تواند از این توفان جان سالم به در ببرد یا نه.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1525

به "سانگ یانگ اعلام ورشکستگی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانگ یانگ اعلام ورشکستگی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید