سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت، به علت مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو گفت: فوتبال با وجود ظرفیت بالایی که دارد، فدراسیون هیچ برنامه ای برای تیم امید در المپیک و بازی های آسیایی جاکارتا نداشت.

سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت، به علت مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نصرالله سجادی در نشست خبری کمیته ملی المپیک گفت: از زحمت همه دوستان برای انعکاس اخبار المپیک توکیو تشکر می کنم. این دوره نسبت به ادوار گذشته که حداقل در سابقه ذهنی من است رسانه ها به خوبی در همه رویدادهای ورزشکاران مان حضور داشتند و برترین پوشش را داشتند. گزارشی که حاصل حضور و کارشناسی 5 نفر بوده است را ارائه می دهم. مشروح گزارش بعد از ارائه در ستاد عالی بازی ها منتشر می گردد.

تاثیر افزایش ارز و تحریم ها توانمندی سازمان ورزش را به چالش کشید

وی تاکید نمود: شیوع کرونا و شروع آن از اوایل 2020 باعث شد فعالیت های ورزشی از اسفند ماه 98 در کشور لغو شد. بعلاوه تاثیر افزایش ارز و تحریم ها توانمندی سازمان ورزش را به چالش کشید. بعلاوه بعضی از فدراسیون های جهانی روندهای مختلف و جدیدی را برای توزیع سهمیه ها در پیش گرفتند و ما در وزنه برداری سهمیه از دست دادیم . بعضی قبل از پاندمی تکلیف را معین نموده بودند مانند تیراندازی و بسکتبال که در آن مسئله ای نداشتیم.

فدراسیون فوتبال هیچ برنامه ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت

سجادی گفت: در المپیک 2020 تویکیو کاروان ما 68 سهمیه و 65 نفر اعزام داشتیم و بیشترین کسب سهمیه بعد از پیروزی انقلاب را داشتیم. در المپیک مونترال کانادا فقط بعضی رشته ها کسب سهمیه داشتند و به همین علت ما 88 سهمیه داشتیم که بعدها موضوع کسب سهمیه در همه رشته ها اجباری شد. فوتبال علی رغم پتانسیلی که داشت به علت عدم برنامه ریزی مناسب از سوی فدراسیون فوتبال در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک پیروز نبود.

به علت مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو توضیح داد: در ژیمناستیک کیخا با امتیاز کم سهمیه را از دست داد اما نباید از مدیریت پراشتباه فدراسیون غافل شویم که مانع اصلی آن بود. ژیمناستیک در بازی های آسیایی قابلیت کسب مدال در تک اسباب ها را دارد. در بسکتبال 3 نفره امکان کسب سهمیه وجود داشت اما تعطیلات و دوری باعث شد این سهمیه به دست نیاید. فوتبال با وجود ظرفیت بالایی که دارد، فدراسیون هیچ برنامه ای برای تیم امید در المپیک و بازی های آسیایی نداشت اما پتاسیل این را دارد که در دوره بعد سهمیه بگیرد.

عملکرد کشتی بسیار خوب و تیم فرنگی خیلی خوب بود

وی ادامه داد: در آنالیز عملکرد فدراسیون ها، در تکواندو امکان کسب سهمیه های بیشتر وجود داشت که محقق نشد و شنا احتیاج به کار مداوم دارد. قایقرانی احتیاج به سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و حضور مربیان خارجی دارد و قطعا در بازی های آسیایی خبرهای خوبی از این رشته خواهید شنید.

سجادی اضافه نمود: مدال طلای حسن یزدانی می توانست جایگاه ایران در المپیک توکیو را 7 پله ارتقا دهد . در توکیو، 96 کشور مدال گرفتند و 113 کشور بدون مدال ماندند. کاراته در مجموع عملکردش خوب بود اما بی توجهی نسبت به ورزشکاری شد که تست دوپینگش مثبت بود و سرمربی و فدراسیون باید نظارت بیشتری داشته باشند. سهمیه کاراته بانوان خوب بود ولی حذف آنها در مقدماتی نشان از عملکرد و کوچ ضعیف داشت. عملکرد کشتی بسیار خوب و تیم فرنگی خیلی خوب بود. تپانچه در سطح خوب و تفنگ میانه ارزیابی می گردد.

شمشیربازی عملکردش خوب بود

وی توضیح داد: شمشیربازی عملکردش خوب بود. به علت ابهامات داوری نتوانست به نیمه نهایی راه پیدا کند. در انفرادی هم قرعه سخت بود و با قهرمانان سابر المپیک رو به رو شدند. در قایقرانی در بخش بانوان خوب بود ولی اردوی مشترک در پیست های استاندارد ضروری است. بوکس هم میانه ارزیابی می گردد ولی در بازی های آسیایی هانگژو شانس مدال دارد. بسکتبال قرعه سختی داشت و دو تیم از گروه ما به فینال رفتند و عملکرد آنها میانه بود و توجه به بسکتبال سه نفره بانوان توصیه می گردد.

عملکرد والیبال ضعیف بود و از روزهای خوب فاصله گرفته است

سجادی اضافه نمود: عملکرد وزنه برداری میانه بود. وزنه اشتباه باعث حذف هاشمی بود. ورزشکار سالاری در این رشته مشاهده می گردد و باید توجه گردد. عملکرد والیبال ضعیف بود و از روزهای خوب فاصله گرفته است. عملکرد بدمینتون در توکیو میانه و تنیس روی میز ضعیف بود. عدم مدیریت ورزشکار و بی توجهی سرمربی و توجه به حواشی و پرخاش ورزشکار در این رشته قابل قبول نبود.

عملکرد کاروان میانه به بالا و خوب است

سجادی گفت: دوومیدانی بسیار ضعیف بود. بازیکن سالاری در این رشته باید آنالیز گردد. عملکرد تکواندو نیز خیلی ضعیف بود و برای سومین رشته مدال آور ما در المپیک زشت بود که این نتایج کسب گردد. عملکرد تیراندازی با کمان و اینکه نفر 63 بین 64 نفر باشیم، بسیار ضعیف بود. عملکرد دوچرخه سواری نیز خیلی ضعیف بود . عملکرد شنا میانه است. عملکرد کاروان میانه به بالا و خوب است.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه وعده های فدراسیون های ورزشی قبل از المپیک و بازی های آسیایی تا چه حد محقق شد و با فدراسیون هایی که در این رویداد ها پیروز به کسب نتایجی که قول دادند، نشدند، در رویدادهای پیش رو چه برخوردی خواهد شد، گفت: این دو رویداد متفاوت یکی جهانی و یکی آسیایی است. حتما جلسات را ادامه می دهیم و با مجموعه اطلاعات سعی می کنیم از طرف کمیته و فدراسیون و وزارت ورزش دقت بیشتری گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2038

به "سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت، به علت مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سجادی: فدراسیون فوتبال برنامه ای برای تیم امید در المپیک توکیو نداشت، به علت مدیریت پراشتباه فدراسیون در ژیمناستیک سهمیه نگرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید