سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های منطقه ها شکار ممنوع شمال اردبیل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های منطقه ها شکار ممنوع نوار مرزی شمال استان انجام شد.

سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های منطقه ها شکار ممنوع شمال اردبیل

حسن قاسم پور گفت: این سرشماری با حضور محیط بانان و کارشناسان در زیستگاه های این پرنده و برابر دستورالعمل سازمانی صورت می گیرد. سرشماری جمعیت نسبی این گونه به وسیله مشاهده مستقیم بدست می آید و استفاده از صدا یا آوای پرنده جهت شناسایی موقعیت آن دارای اهمیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل معرفی شده و دارای پتانسیل جلب طبیعت گردان و علاقمندان پرنده نگری است، هدف از این سرشماری را معین پراکنش و ارزیابی جمعیت قرقاول در زیستگاه های طبیعی استان در منطقه ها مرزی شهرستان گرمی، بیله سوار و پارس آباد بیان کرد.

قاسم پور اضافه نمود: به دلیل اشتراک زیستگاه قرقاول بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان جمعیت قرقاول بین دو کشور در حرکت بوده و چنانچه عامل تهدید کننده ای در هر یک از زیستگاه های دو کشور به وجود آید قرقاول به نقاط امن تر کوچ می نماید، به همین دلیل سرشماری دقیق این پرنده در منطقه سخت بوده و ارزیابی شرایط زیستگاهی این منطقه ها جهت کاهش تهدیدات موجود و مدیریت بهینه جمعیت پرنده در استان دارای ارزش ویژه ای است.

او ضمن اشاره به پایش های مداوم اجرا شده به وسیله ادارات شهرستانی و یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حضور قرقاول در استان اضافه نمود: سرشماری قرقاول هر ساله در دو مرحله بهاره و پاییزه، به منظور معین جمعیت این پرنده و چگونگی پراکنش آن ها در زیستگاه های مربوطه سنجش و ارزیابی می گردد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2285

به "سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های منطقه ها شکار ممنوع شمال اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های منطقه ها شکار ممنوع شمال اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید