سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس راهی بازار خواهد شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سامسونگ در نظر دارد بار دیگر فراوری تراشه های اگزینوس را از سر گرفته و از آن ها در سری گلکسی S25 استفاده کند.

سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس راهی بازار خواهد شد

سامسونگ به خاطر عملکرد ضعیف پردازنده های اگزینوس در مقایسه با رقبای قدری چون نمایندگان کوالکام و مدیاتک و البته اپل، تصمیم گرفت تا یکی دو سال از فراوری آن ها دست کشیده و برای تأمین پردازنده های مورد احتیاج خود با کوالکام وارد همکاری گردد. البته این شرکت کره ای همچنان برای گوشی های میان رده یا مالی خود از تراشه های اگزینوس استفاده می نماید اما در پرچم دارها دیگر خبری از این تراشه نخواهد بود.

البته به نظر می رسد این سیاست قرار است در سال 2025 تغییر کند. این یعنی به احتمال زیاد سامسونگ سری گلکسی S25 را با تراشه های اگزینوس راهی بازار خواهد نمود. در حال حاضر سری گلکسی S22 آخرین گوشی سامسونگ با تراشه های اگزینوس محسوب می شوند که البته آن ها هم در تعداد نه چندان بالایی از این تراشه بهره می برند. وجود یک سری مشکل باعث شده که این شرکت کره ای مجبور گردد حتی در بازارهای بین المللی هم سری گلکسی S22 را با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 به فروش برساند.

برای نسل بعد یعنی سری گلکسی S23 قرار است در تمامی بازارها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده گردد. تراشه ای که TSMC وظیفه ساخت آن را بر عهده خواهد داشت و گفته می گردد در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 که سامسونگ آن را فراوری می نماید، عملکرد بسیار بهتری از لحاظ پردازشی، گرافیکی و مصرف انرژی خواهد داشت. استفاده از این تراشه در تمام مدل های سری گلکسی S23 قطعا استقبال کاربران را در پی خواهد داشت چون اگزینوس سال هاست که عملکرد خوبی در گوشی های پرچم دار این شرکت از خود نشان نمی دهد.

سامسونگ می خواهد برای توسعه پردازنده اگزینوس نو یک تیم توسعه نو راه اندازی کند. تیمی که رهبری آن بر عهده چوی وون جون، یکی از کارمندان سابق کوالکام و خود سامسونگ خواهد بود. طبق گزارشی که به تازگی در این رابطه منتشر شده، ظاهرا سامسونگ نمی خواهد تا سال 2024 از این تراشه نو استفاده کند و طی دو سال آینده باید در بازارهای بین المللی هم شاهد استفاده از تراشه های کوالکام در گوشی های این شرکت باشیم.

گفتنی است سامسونگ به تازگی برای افزایش توان گرافیکی پردازنده های خود با AMD هم وارد همکاری شده و باید دید آیا در ساخت این تراشه اگزینوس نو، AMD هم نقشی خواهد داشت یا خیر.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2294

به "سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس راهی بازار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس راهی بازار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید