شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز صورت می گیرد.

شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز

یعقوب هوشیار گفت: با تأکید استاندار آذربایجان شرقی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، تابلوی روزشمار به منظور ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا نصب و با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال در 9 اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با 8500 مترمربع مساحت و 250 میلیارد ریال هزینه در 8 شهریور سال جاری به بهره برداری رسیده بود که در ادامه ساماندهی مجموعه مقبره الشعرا اقدام به ساماندهی صفه جنوبی می شود.

هوشیار اظهار کرد: ساماندهی و اتمام پروژه مقبره الشعرا در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز اجرایی خواهد شد. مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان است. مجموعه ای که هویت تاریخی شهر را یدک می کشد و همواره فرش قرمزش زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که 400 شاعر و ادیب ایرانی از جمله استاد محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی و همام تبریزی در آن آرام گرفته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2314

به "شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید