غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می دهیم، عبدالله: فردا روی آتش بس بحث می شود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس جمهوری افغانستان آغاز گفت وگو میان هیئت های دولت این کشور و طالبان را نتیجه فداکاری های نیروهای امنیتی خوانده و تاکید کرد کابل مذاکرات را با عزم پایدار ادامه می دهد.

غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می دهیم، عبدالله: فردا روی آتش بس بحث می شود

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در اولین واکنش به نخستین نشست مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان که امروز در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد، آغاز گفت وگوهای رو در رو میان دولت و طالبان را نتیجه فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی خواند و اظهار کرد: ما با رویکرد، راهکار، برنامه و عزم راسخ برای دستیابی به صلح پایدار و آبرومندانه پیش می رویم.

وی امروز طی اظهاراتی در جلسه فرماندهی ستاد مشترک ارتش در کابل خطاب به فرماندهان نظامی کشورش گفت: دولت افغانستان با عزم راسخ برای انتها دادن به جنگ فرایند را ادامه می دهد. صلح پایدار، آبرومندانه و مطمئنی را دنبال کنید که در آن آرزوهای هر افغان و دستاوردهای نوزده سال گذشته امن باشد.

همچنین رئیس شورای صلح ملی افغانستان گفته است که آتش بس موردی است که فردا درباره آن بحث خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان اعلام نمود، روز یکشنبه (13سپتامبر) روی آتش بس گفت وگو خواهد شد.

عبدالله به رویترز گفت: اجرای آتش بس یکی از اولین مواردی است که روز یکشنبه کنندگان حکومتی و طالبان مورد بحث قرار می گیرد.

قابل ذکر است نخستین نشست مذاکرات صلح افغانستان صبح امروز شنبه 12 سپتامبر با حضور هیئتی از مقامات دولتی وجناح های مختلف افغانستان و هیئت گروه طالبان و همچنین مقامات و کنندگان برخی کشورها در هتل شرایتون شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

همچنین نخستین نشست رو در روی هیئت های مذاکره کنده دولت افغانستان و گروه طالبان عصر امروز شنبه پس از انتها مجلس افتتاحیه به منظور آشنایی اعضای هیئت های طرفین و بحث پیرامون مسایل ابتدایی بدون حضور رسانه ها آغاز شد.

این گفت وگوها گام بعدی پس از توافق آمریکا-طالبان درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان است. این یک لحظه تاریخی به شمار می رود، چون برای نخستین بار، طالبان علی رغم اینکه دولت افغانستان را به رسمیت نمی شناسد، با کنندگان آن بر سر آینده این کشور مذاکره می کنند.

در این نشست 21 کننده از طرف دولت افغانستان و 21 کننده از طرف گروه طالبان و کنندگان شماری از کشورهای خارج مشارکت دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1328

به "غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می دهیم، عبدالله: فردا روی آتش بس بحث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غنی: برای برقراری صلح، مذاکرات را جدی ادامه می دهیم، عبدالله: فردا روی آتش بس بحث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید