فراهم شدن امکان راه اندازی میکروهتل در ایران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، فراهم شدن امکان راه اندازی میکروهتل در ایران صورت پذیرفت.

فراهم شدن امکان راه اندازی میکروهتل در ایران

اسماعیل برات اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصمم است در توسعه این صنعت با رویکرد مدرن سازی گردشگری، فضا را برای فعالیت بخش خصوصی با استفاده از دانش روز و بهره گیری از ابزارهای تازه و مدرن فراهم کند. البته مدرن سازی گردشگری دارای ابعاد و سطوح مختلفی است، لیکن آنچه مد نظر ماست ایجاد شرایط و بستر لازم برای توسعه طرح های خلاقانه و منحصر بفرد و متناسب با احتیاج امروز است. البته این امر همچون سایر فعالیت های گردشگری باید با تمرکز بر توسعه پایدار و عدم آسیب به محیط زیست انجام گردد.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درباره ماهیت میکروهتل ها گفت: گردشگری همچون سایر صنایع به سرعت در حال تکاپو و تکامل است. میکروهتل هم یکی از دستاوردهای تکنولوژی در حوزه اقامت است. میکروهتل ها فضاهای اقامتی با ابعاد کوچک و سازه منحصر بفرد با معماری مجذوب نماینده و لوکس هستند. فضای آنها به نحوی طراحی می گردد که از امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به مسافران برخوردار بوده و پیاده سازی آن در مجموعه های گردشگری نظیر مجتمع های بین راهی، محوطه های گردشگری، فرودگاه ها و پایانه های مسافری که بنا به شرایط خاص منطقه امکان ایجاد سازه ثابت وجود ندارد، تا حد قابل توجهی می تواند جوابگوی احتیاجهای اقامتی گردشگران باشد.

او درباره اقدامات انجام شده اظهار کرد: در جهان میکروهتل ها از تنوع برخوردارند، اما در ایران، ما با توجه به فرهنگ، سنت و عرف حاکم بر کشور، ممکن است همه آنها مناسب نباشد، بنابراین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به درخواستهای بخش خصوصی، این امکان را فراهم نموده و در حال حاضر امکان صدور مجوز بهره برداری با تاکید بر مکان محور بودن این گونه پروژه ها در بستر سامانه جانا ایجاد شده است.

برات بعلاوه گفت: با توجه به تازه بودن این طرح، در حال حاضر امکان صدور پروانه فعالیت فراهم شد اما در صورت استقبال از آن، ضوابط فنی و ارزیابی برای میکروهتل ها تدوین خواهد شد. با این وجود، به مانند سایر واحدهای اقامتی، رعایت اصول کلی و فراهم بودن شرایط مطلوب ارائه خدمات به میهمانان و مسافران لازم است؛ لذا پیش بینی حریم اقامتی و تأمین امنیت کامل مسافران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، تأمین سرویس بهداشتی و حمام، سیستم سرمایشی و گرمایشی، فرآیند پذیرش مسافر و خانه داری از جمله حداقل مواردی است که در ایجاد این گونه تاسیسات توجه به آنها الزامی است.

میکرو هتل ها اینگونه تعریف شده اند: مکان اقامتی که مبلمان بوده و دارای امکانات رفاهی با کیفیت بالا در اتاقی با نصف متراژ یک اتاق معمولی هتل است. این اتاق های کوچک اما کاملا کاربردی گزینه ای مقرون بصرفه برای مسافران تجاری و تفریحی در منطقه ها شهری پرتراکم هستند. طراحی هوشمند این هتل ها، با دیجیتالی کردن اتاق ها ترکیب شده، که به میهمانان اجازه می دهد نور و دما را به وسیله برنامه های تلفن همراه مدیریت نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2339

به "فراهم شدن امکان راه اندازی میکروهتل در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم شدن امکان راه اندازی میکروهتل در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید