قلعه نویی: عقل سلیم می گفت ذوب آهن را ترک نکنم، می گویند تیم من بازی مستقیم انجام می دهد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان می گوید کسانی که معتقدند تیم های او بازی مستقیم انجام می دهند یا از فوتبال شناختی ندارند و یا خودشان را به راه دیگری می زنند.

قلعه نویی: عقل سلیم می گفت ذوب آهن را ترک نکنم، می گویند تیم من بازی مستقیم انجام می دهد

به گزارش خبرنگاران، امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن گفت: من در ذوب آهن سال خوبی داشتم. اگر کم لطفی یک سری از دوستان نبود لیاقت قهرمانی هم داشتیم. این هفتمین تجربه من در دتربی اصفهان است. جدا از برد و باخت در بازی همیشه یک فضای خوب و معنوی در این بازی بود که من به آن افتخار می کنم. این بازی اکثرا برنده داشته است. شهرآورد اصفهان نمونه بوده است. در این چند روز هم کلی بحث فرهنگی شد. مثلا قیمت بلیت ها را نصف کردند.

او ادامه داد: این ها نشان می دهد که در اینجا فرهنگ اولویت اول است نه نتیجه. امیدوارم فردا هم بازی خوبی گردد و همه از بازی لذت ببرند. نمازی یکی از دوستان من و مربیان خوب است. قبل از اینکه به ایران بیاید چند بار با من صحبت کرد. خیلی خوشحال هستم که به ایران آمده است. امیدوارم که ذوب آهن هم در لیگ و هم در لیگ قهرمانان نماینده خیلی خوبی باشد. من افتخار می کنم که از ذوب آهن به سپاهان آمدم. جایی که به آن عشق و علاقه دارم. من کاری بدی نکردم که تیم دوم لیگ را تحویل دادم و تیم چهاردهم را گرفتم.

او اضافه نمود: من به مجموعه و هواداران سپاهان علاقه داشتم که این کار را کردم وگرنه عقل سلیم می گوید نباید تیمی که خودم آن را دوم لیگ کردم و می توانستم در آسیا حضور داشته باشم را رها کنم اما من به عشق هواداران سپاهان به اینجا آمدم. از اینجا خاطرات خوبی دارم. شرایط تیمی ما خیلی خوب است. در دو بازی که امتیاز از دست دادیم، لیاقت برد داشتیم، مخصوصا در بازی برابر پیکان. صفایی داور آن بازی که اعتقاد دارم از داورهای آینده دار ایران است، آن بازی کمی برایش سنگین بود. تمرینات خوبی انجام داده ایم. اولویت اول ما این است که خط هافبک ذوب آهن را از بازی خارج کنیم چون آنها دو هافبک فانتزی دارند که اگر فضا داشته باشند ما را اذیت خواهند کرد. از نقاط آسیب پذیرشان هم به آنها آسیب بزنیم. امیدوارم همانطور که همه می گویند این داربی قشنگ ترین دربی ایران است، در واقعیت هم انجام گردد.

قلعه نویی در مورد شناخت او از ذوب آهن و برعکس هم توضیح داد: من همه جا نشان داده ام که عاشق فوتبال هجومی هستم. در بازی آخر فصل پیش با استقلال هر مربی دیگر بود شاید طور دیگری بازی می کرد. من هرجا می روم دوست دارم تیمم هجومی بازی کند. چه در مس کرمان، استقلال اهواز و چه در تیم هایی دیگر. همه جا آمار گل های زده تیم های من وجود دارد. فردا هم به دنبال برد هستیم تا بتوانیم شرایط مان را در جدول بهتر کنیم. همه تیم هایی که با ما بازی می نمایند مالکیت شان از ما کمتر است اما مربی ها می گویند تیم های قلعه نویی بازی مستقیم انجام می دهند. قبل از این که این حرف را بزنند آمار بازی ها را مشاهده نمایند. برای من جای تعجب دارد. آنها یا از فوتبال شناخت ندارند یا خودشان را به آن راه می زنند. با اینکه این فصل سپاهان تغییرات زیادی داشته است اما گل زده بیشتری نسبت به سایر تیم ها دارد. ضربات ایستگاهی هم یک راهی برای رسیدن به گل است. مگر ما پرسپولیس را چگونه شکست دادیم؟ ما در مقابل پیکان 62 درصد مالکیت توپ داشتیم. فردا هم یک بازی هجومی به نمایش می گذاریم. یک زمانی من مربی برق بودم و تا دقیقه 90 دو بر یک از پرسپولیس جلو بودم. اتلتیکو مادرید هم با یک سازمان دهی دفاعی خوب و عملکرد مناسب به رئال چهار گل می زند. بعضی از مربی ها فقط اتوبوسی دفاع می نمایند.

او در مورد رسول نویدکیا هم گفت: او قبلا در مس کرمان شاگرد من بوده است و شناخت کافی نسبت به او دارم. او در فوتبال به حقش نرسید. البته او زیر سایه محرم نویدکیا نهاده شد. هرچه زودتر به ترکیب ما برگردد مشکلات خط هافبک ما برطرف می گردد. او دو ماه احتیاج دارد تا به شرایط ایده آل خودش برسد.

سرمربی سپاهان در خصوص حواشی اخیر در ورزشگاه ها هم اظهار کرد: بحث اول این است که ما نباید وارد بحث قومیت ها بشویم. در هشت سال جنگ تحمیلی، بعضی از استان های ما مثل خوزستان و کردستان درگیر جنگ شدند و خیلی آسیب دیدند اما شهدای ما از همه جای ایران بود. پس باید بحث قومیت ها را کنار بگذاریم. در دو سه هفته اخیر بحث قومیت ها را به راه انداخته اند که به مملکت و ورزش ما آسیب می زند. یک بزرگی می گفت ایران سرای من است. هیچ فرقی بین کرد، لر، عرب، گیلکی، آذری و دیگر قومیت های ما نیست. همه جزئی از ایران عزیز هستیم.

او اضافه نمود: بحث دوم موضوع مطالبات به حق جامعه ما است. در کشور ما با توجه به جمعیت جوانی که داریم، افراد مطالبات به حقی دارند. اما نه مسئولین و نه دولت هیچ کاری برای جوانان در این چند ساله انجام نداده اند. این جوان با آن شرایط به ورزشگاه می آید و یک سری هم خط هایی می دهند و آن شرایط به وجود می آید که در شان ایرانی نیست. بحث اول را محکوم می کنم اما جوانان ما مطالباتی دارند. در قانون اسای ما سه چیز مجانی است. آموزش و پرورش، درمان و ورزش. کدام از این ها الان رایگان است؟ هیچکدام. یک جوان چه توقعی دارد؟ حالا نرخ تورم، بیکاری و این شعارهای الکی که می دهند بماند. باید ریشه یابی و آسیب شناسی گردد و این اتفاق ها رخ ندهد. سرمنشا همه این اتفاقات مشکلات اقتصادی است. شما اقتصاد مملکت را درست کن تا همه این مشکلات برطرف شوند. حدیث داریم که می گوید وقتی فقر از در وارد می گردد، ایمان از پنجره خارج می گردد.

سرمربی سپاهان در خصوص تماس یزدی با او برای برطرف برخی حواشی ایجاد گردیده به خاطر صحبت های یزدی در مورد هزینه های 50 میلیاردی برخی تیم ها هم شرح داد: یزدی در طول سال با من در تماس است. قبل از اینکه این صحبت ها را بکند چند روز قبلش با من تماس گرفته بود. پیامک هایش هم است. یزدی شاگرد من بوده و من می گویم او صد درصد یکی از مربیان آینده دار ما است. بار چندم است می گویم از این تعجب می کنم که این ها می خواهند امیر قلعه نویی را بزنند نه تیم هایش را. فقط هم داریوش یزدی را نمی گویم بلکه به صورت کلی عرض می کنم. من از فتاحی می خواهم که قراردادهای سپاهان را شفاف سازی کند. این بار چندم است که این را می گویم. کل بودجه قراردادی تیم ما فکر می کنم 24 میلیارد باشد. باشگاه سپاهان نزدیک به 70 تیم، 90 نفر پرسنل و دو هزار ورزشکار در رشته های مختلف دارد و کل بودجه اش 40 میلیارد است. این که دیگر تعیین است. آقایان چگونه این حرف ها را می زنند. شفاف سازی نمایند که بعضی ها خوابشان ببرد. اما باشگاه هایی هستند که 40- 50 میلیارد هزینه می نمایند اما می ترسند راجع به آنها صحبتی نمایند. در این چند ساله هر کسی خواسته که بالا برود اسم قلعه نویی را آورده است. البته بد هم نیست. خوشحال هستم که تیم امیدهای ذوب آهن قهرمان ایران شد. خوشحال هستم که آکادمی سپاهان بهترین آکادمی شد. نوجوانان و جوانان سپاهان قهرمان ایران شدند. نمی دانم چرا هیچ کس از اینها حرفی نمی زند. همه تیم ها را رصد نمایند اما پرچم دارش ما هستیم. البته باز هم می گویم منظورم داریوش یزدی نیست. او بحثش این بود که در فوتبال باید هزینه کرد. تیم استقلال خوزستان به خاطر شرایط مالی اش واقعا مظلوم است. همینطور تیم سپیدرود. همه جای دنیا این است. هزینه ای که رئال و بارسا می نمایند حتی اتلتیکو مادرید هم انجام نمی دهد. این فرهنگ جهان سومی است که راجع به دیگران صحبت کنیم. من یک سال در ذوب آهن بودم اما فقط گفتم امیدوارم موفق باشد. چندین سال در استقلال بودم و می گویم موفق باشند.

او در انتها یک بیت شعر خواند و گفت: موی سفید را فلکم رایگان نداد، این رشته را به نقد جوانی خریده ام. یک زمان هایی خدا با ما حرف می زند. مثلا آنجایی که سال 88، در لیگ هشتم و در شهر امام هشتم قهرمان شدم. من فراز و نشیب داشته ام چون نخواسته ام به کسی باج دهم. چون به مدیری زنگ نزده ام و از هیچ رانتی استفاده نکرده ام و این برای من هزینه داشته است. در ایران دنبال زدن هستند. اگر کسی بخواهد پیشرفت نمایند بقیه او را پایین می کشند. این در همه رشته ها وجود دارد. ورزشی، هنری و غیره. نخبه کشی در ایران مد است.

منبع: isna.ir
انتشار: 14 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 46

به "قلعه نویی: عقل سلیم می گفت ذوب آهن را ترک نکنم، می گویند تیم من بازی مستقیم انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی: عقل سلیم می گفت ذوب آهن را ترک نکنم، می گویند تیم من بازی مستقیم انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید