لحظه ای شگفت انگیز در جنگل های استرالیای جنوبی: کوالای تشنه از دوچرخه سوارها تقاضای آب کرد و نجات یافت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک کوالای کاملا ناامید و بسیار تشنه از شدت گرمای دمای جنگل های استرالیای جنوبی، به گروهی از دوچرخه سواران نزدیک شده و صحنه های بسیار زیبایی خلق می کند.

لحظه ای شگفت انگیز در جنگل های استرالیای جنوبی: کوالای تشنه از دوچرخه سوارها تقاضای آب کرد و نجات یافت

هنگامی که دوچرخه سواران دارند به او نزدیک می شوند؛ با جسارت تمام به وسط جاده رفته و باعث توقف آن ها می شود. خوش بختانه، این صحنه ها توسط یک دوربین شکار و اکنون در سراسر جهان پخش شدند.

آنا هوزلر (Anna Heusler)، دوچرخه سواری است که با دیدن این کوالا، دوچرخه را متوقف و پیاده می شود تا او را از وسط جاده و جهت تردد دیگر دوچرخه ها به کنار جاده منتقل کنند. او و گروهی از دوچرخه سوارها در حال پدال زدن به سوی آدلاید بودند.

این دوچرخه سوار تعریف می کند: هنوز کاملا از روی دوچرخه پیاده نشده بوده که ناگهان کوالا از دوچرخه او بالا کشیده و نزدیکش می شود. از شدت گرما بسیار تشنه و در شرایط بدی قرار داشت. سریعا بطری های آب خودمان را درآورده و به او آب دادیم.

آنا هوزلر می گوید او و دوستانش هرگز چنین صحنه ای را ندیده بودند. تشنگی و شدت گرما باعث شده بود این کوالا هیچ ترسی از انسان ها نداشته باشد بلکه آن ها را تنها امید زنده ماندن خود بداند.

اکنون در استرالیای جنوبی و آدلاید دما بسیار گرم و در حدود 40 درجه سانتی گراد است. گفته می شود در روزهای بعدی هوا گرم تر هم خواهد شد. معمولا جنگل های آدلاید در این فصل از سال مستعد آتش سوزی می شوند و تمام ایستگاه های آتش نشانی این منطقه در حالت آماده باش هستند.

کاهش جمیعت کوالاها بر اثر گرما و کم آبی

افزایش دما و وزش های باد شدید باعث آتش سوزی در استرالیای جنوبی می شوند. هر ساله بیش از 2 هزار کوالا در این منطقه از شدت گرما و تشنگی یا آتش سوزی تلف شده به طوری که در معرض انقراض نسل قرار گرفتند. جمعیت این حیوانات به شدت در حال کاهش است و دولت مرکزی استرالیا باید برنامه ای جدی برای حفاظت از آن ها پیاده سازی کند.

مراکز محیط زیست و اتحادیه جنگل های شمال شرق استرالیا می گویند دولت برنامه و بودجه ای برای نجات حیوانات از گرما و کم آبی ندارد در حالی که نیاز به 2 میلیون دلار برای حمایت از کوالاها و دیگر حیوانات این منطقه دارند.

فعالیت های شوراهای محلی هم چند قوی نیست و نمی توانند یک برنامه گسترده و سازمان یافته برای شناسایی و حمایت از کوالاها پیاده سازی کنند.

به هر حال، تصاویر نجات جان کوالای تشنه توسط دوچرخه سوارها هم زیبا و شگفت انگیز و هم ترحم برانگیز است که می طلبد برنامه های جدی برای حمایت از آن ها در فصل گرما و آتش سوزی اجرا شود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 777

به "لحظه ای شگفت انگیز در جنگل های استرالیای جنوبی: کوالای تشنه از دوچرخه سوارها تقاضای آب کرد و نجات یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه ای شگفت انگیز در جنگل های استرالیای جنوبی: کوالای تشنه از دوچرخه سوارها تقاضای آب کرد و نجات یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید