مالزی احتمال رؤیت هواپیمای مسافربری خود را در آسمان مالدیو رد کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: وزیر حمل و نقل مالزی تاکید نمود، تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد گزارش های منتشر شده در مورد احتمال دیده شدن هواپیمای مسافربری این کشور بر فراز آسمان مالدیو صحت ندارد.

مالزی احتمال رؤیت هواپیمای مسافربری خود را در آسمان مالدیو رد کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هشام الدین حسین وزیر موقت حمل و نقل مالزی امروز چهارشنبه ضمن اشاره به ادامه روند تحقیقات و جستجو برای یافتن هواپیمای مسافربری این کشورتصریح کرد، پیش از این بعضی گزارش ها در مورد احتمال دیده شدن این هواپیما در آسمان مالدیو منتشر شده بود ولی تحقیقات نشان می دهد که این گزارش ها درست نبوده است.

بر اساس این گزارش پیش از این چند نفر از ساکنان یک منطقه در مالدیو اعلام کرده بودند که صبح روز 8 مارس شنبه هفته گذشته هواپیمایی را دیده اند که در ارتفاع پایین در حال پرواز بوده است. تحقیقات پلیس مالدیو نشان می دهد که این مساله درست نبوده است.

بیش از 26 کشور دنیا هم اکنون درگیر تحقیق و جستجو برای یافتن سرنخی از این هواپیمای مسافربری هستند. تحقیقات در دو کریدور هوایی بزرگ ادامه دارد، نخستین کریدور و راه گذر مربوط به مرزهای لائوس به سوی دریای خزر است و کریدور دیگر نیز از جنوب اقیانوس هند به سوی غرب اندونزی و غرب استرالیا است.

چین نیز که پیش از این تحقیق برای یافتن این هواپیما در مرزهای خود را شروع کرده اعلام کرده است که هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت این هواپیما پیدا نکرده است. بیش از دو سوم مسافران این پرواز اتباع چینی بوده و پکن به شدت از عملکرد دولت مالزی در رسیدگی به این حادثه انتقاد کرده است.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام کرده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 438

به "مالزی احتمال رؤیت هواپیمای مسافربری خود را در آسمان مالدیو رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی احتمال رؤیت هواپیمای مسافربری خود را در آسمان مالدیو رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید