معرفی جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، جاذبه های گردشگری سیدنی را می توان در دو بخش خشکی و آبی بازدید کرد. سیدنی یکی از قدیمی ترین، زیباترین و بزرگترین شهرهای کشور استرالیا است.

معرفی جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

سیدنی (Sydney) مرکز ایالت نیو ساوت ولز و پرجمعیت ترین شهر واقع در سواحل جنوب شرق استرالیا است که جاذبه های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان توریست در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند. بهترین زمان برای مسافرت به سیدنی فصول پاییز و زمستان می باشد.

1. خانه اپرایسیدنی

خانه اپرای سیدنی که با عنوان سمبل استرالیا شناخته می گردد یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی به شمار می آید؛ بیش از 50سال است که فعالیت خود را در این بندر شروع نموده است و سالانه صدها هزار نفر را بهاسترالیا می کشاند تا با این مکان شگفت انگیز از نزدیک آشنا شوند.خانه اپرای سیدنیمرکز هنرهای چندگانه سیدنی است.

طراحی و ساخت این بنا در سال 1973 توسط معماردانمارکی به نام یورن اوتزان به انتها رسید و توسط ملکه الیزابت دوم رونمایی شد. یورن اتزاندر سال 2003 به خاطر همین شاهکار خود برنده جایزه معماری پریتزکر شد. این جایزهبرابر با جایزه نوبل در رشته معماری است. این بنای کم نظیر، به صورت یکی از آثارتاریخی درآمده و در ژوئن سال 2007 نام آن در زمره آثار هنری ارزشمند در لیست بناهایتاریخی سازمان میراث فرهنگی دنیای ثبت شد.

این سالن عمارتی زیبا، بلند و صدف ماننداست که روی پیش رفتگی ای در آب قرار گرفته و با بندر شهر سیدنی بسیار هماهنگیدارد.این بنایباارزش 55 میلیون پوند هزینه داشته است. چون سالن اپرای سیدنی بزرگترین ساختمانمدرن در دنیا به حساب می آید. طراحی این سالن با کشیدن طرح های ناهماهنگ شروع شد،این طرح ها را جورن اوتزون اوریل دهه 1950 کشید. او در حالیکه به قصر السینور، محلیکه فیلم هملت در آنجا تهیه می شد، خیره شده بود به این ایده دست یافت.

نور پردازی در شب روی خانه اپرای سیدنی

2. پل بندرگاهسیدنی

پل بندرگاه سیدنی یکی از نمادهای اصلی و از شریانهای مهم ارتباطی شهر سیدنیدر استرالیا است. این پل که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده مرکز شهر سیدنی را بامناطق شمالی این شهر مرتبط می سازد.پل بندری سیدنیهمراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنیرا تشکیل داده اند و قطب گردشگری این شهر به حساب می آیند.

پل سیدنی از شاهکارهایمهندسی سازه و معماری دنیا است و با نزدیک به پنجاه متر عرض، پهن ترین پل قوسیدنیا به حساب می آید. پل بندرگاه سیدنی در سال 1932 افتتاح شد. تا پیش از افتتاح اینپل، ارتباط نقاط شمالی سیدنی استرالیا با دیگر مناطق آن به وسیله قایق و یا راهی بهمسافت بیست کیلومتر در غرب این شهر امکانپذیر بود. نخستین بار در سال 1815 از سویمعماری به نام فرانسیس گرین وی پیشنهاد ساخت پلی بر روی بندرگاه سیدنیداده شد اما نخستین طرح های مهندسی برای ساختن پل از اوائل سده بیستم تهیه شد.

پل بندرگاه سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری

3. باغ وحشتارونگا

این باغ وحش به هشت منطقه وابستهبه جغرافیای حیوانی، در 21 هکتار تقسیم شده است . در این باغ وحش بیش از 2600 حیواناز 340 گونه است. به موازات ناحیه شمالی بندرگاه، باغ وحش ترانگو قرار گرفته است که دریکی از مناطق بالای شهر سیدنی به اسم مُزمان (Mosman) واقع شده است. پارک اکتشافات لمُر، روبرو با خرس های کوالا، نمایش فک های دریاییو دیدن زرافه های بازیگوش از لذت های این باغ وحش به حساب می آیند.

خرس های کوالا در باغ وحش تارونگا

4. آکواریومسیدنی

آکواریوم سیدنی این مکان دیدنی، تنوع بیشماری از آبزیان استرالیا را در خودجای داده است که شامل 650 گونه مختلف جانوری از جمله بیش از 6000 نوع ماهی و دیگرموجودات دریائی از زیستگاههای آبی استرالیا می باشد که همه روزه جهت بازدید عمومآزاد است.

عمده ترینبخش نمایشی اکواریوم تونل شیشه ای آن است که به گونه ای خاص در زیر آب تعبیه شده وکوسه های بزرگ الجثه و ماهیهای زیبا از بالای سر بازدیدکنندگان عبور نموده و منظرهای شگفت انگیز را پدید می آورند. وزن بعضی از این کوسه ها به 300 کیلوگرم و طولآنها به بیش از سه متر می رسد.آکواریوم سیدنی در سال 1988 همزمان با دویستمینسالگرد اکتشاف قاره استرالیا گشایش یافت و هم اکنون یکی از بزرگترین آکواریوم هایموجود در دنیا به شمار می آید.

آکواریوم سیدنی یکی از جاذبه های گردشگری شهر

5. برج سیدنی

برجسیدنی دومین برج مرتفع استرالیا می باشد.برج سیدنی یکی از اعضای فدراسیون برجهایدنیای است.ارتفاع برج سیدنی305 متر می باشد و در ناحیه تجاری سیدنی واقع در خیابان Marketشماره 100 بین خیابانهای Pitt وCastlereagh قرار گرفته است. به وسیله مرکز خرید خیابان Pittمی توان به ورودی این برج نیز دسترسی داشت.

بازدید از اینبرج جهت عموم آزاد است و یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی در استرالیا و دنیابه حساب می آید. شالوده این برج در سال 1970 بنا و در سال 1975 عملیات ساختمانیبرج شروع گشت. بهره برداری و بازدید عمومی از چهارمین برج دنیا در سپتامبر 1981شروع شد. این برج 36 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. سه قسمتمختلف در این برج وجود دارد که قابل استفاده برای عموم است.

یکی از قسمتها درارتفاع 250 متری سطح زمین قرار گرفته است که مهمانان با زاویه دید 360 درجه می توانندسطح شهر سیدنی را بنگرند. ظرفیت این برج 960 نفر می باشد. بازدید کنندگان برج حدود40 ثانیه به وسیله سه آسانسور می توانند به بالای برج برسند.این برج سالانه شاهدچندین مراسم آتش بازی رنگارنگ بویژه در جشنهای ملی و سال نو استرالیا بوده است.

برج سیدنی

6. خیابان جرج

خیابانجرج که قدیمی ترین خیابان استرالیا و یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی است، روزگاری راستا بی نام و نشانی بود کهمحکومان برای دریافت آب از آن گذر می کردند و امروزه به یکی از شرایان های عمدهترافیک در شهر بدل گشت. معماریِ برجسته و ظریف برگرفته از تمدن رومی و ساختمان هاییبه سبک ویکتوریایی که با گنبدی زیبا و پنجره های از شیشه های رنگارنگ تکمیل شده اند،در این خیابان به چشم می خورند؛ همچنین فروشگاه های بی شماری را می توانید در اینخیابان پیدا کنید.

خیابان جرج یکی از جاذبه های گردشگری سیدنی

کلام آخر

قبل از مسافرت به کشور استرالیا و بازدید از شهر سیدنی حتما اطلاعات بهداشتی و خطرات طبیعی مانند حیوانات و حشرات گزنده را مطالعه کنید. برای سفر به این شهر بهتر است گروهی به بازدید اماکن و جاذبه های گردشگری بروید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1415

به "معرفی جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید