نتیجه نظرسنجی جنجالی؛ ایلان ماسک سهامش در تسلا را می فروشد؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا بار دیگر در دنیای ارزهای دیجیتال خبرساز شد. ایلان ماسک در حساب توییتر، از دنبال کنندگان خود پرسید آیا بهتر است که 10٪ یا تقریبا 25 میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را به علت الزامات و قوانین نو مالیاتی در مورد سودهای حاصل از سرمایه گذاری، بفروشد یا خیر.

نتیجه نظرسنجی جنجالی؛ ایلان ماسک سهامش در تسلا را می فروشد؟

به گزارش خبرنگاران، او گفت که براساس این نظرسنجی تصمیم می گیرد.

حالا براساس نتیجه نظرسنجی، کاربران توئیتر از ماسک خواسته اند که ده درصد از سهام خود را در کمپانی تسلا بفروشد تا اقتصادیات بپردازد.

بیش از 3.5 میلیون کاربر توییتر در این نظرسنجی شرکت نموده اند.

نزدیک به 58٪ از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به فروش سهام ماسک رای داده اند.

ماسک ثروتمندترین فرد دنیا است هنوز درباره نتیجه این نظرسنجی موضع نگرفته اما اگر بخواهد طبق قولی که داده بود عمل کند باید از نتیجه نظرسنجی پیروی کند و معادل 21 میلیارد دلار سهام خود را بفروشد و اقتصادیات بدهد.

اقدام ماسک در پاسخ به طرح دموکرات ها برای اقتصادیات میلیاردرها بود.

بر اساس پیشنهاد نمایندگان دموکرات سنای آمریکا، میلیاردرها باید برای سود محقق نشده اقتصادیات بپردازند. سود محقق نشده یعنی ارزش یک دارایی بالا رفته اما هنوز نقد نشده است.

ماسک در پیغام دیگری دیروز (شنبه 6 نوامبر) در توئیتر نوشت: توجه داشته باشید، من از جایی حقوق یا پاداش نمی گیرم. من فقط سهام دارم و تنها راهم برای پرداخت اقتصادیات، فروختن سهام است.

پیش بینی می گردد اگر طرح اقتصادیات میلیاردرها تصویب گردد، شامل حال حدود 700 میلیاردر در آمریکا می گردد.

منتقدان این طرح می گویند بازار سهام دستخوش نوسان است و ارزش سهام همواره بالا نمی رود.

واکنش ها به توئیت ماسک

توییت ایلان ماسک کامنت های بسیار زیادی از جانب سرمایه گذاران بیت کوین و رمز ارزها یافت نموده است. برخی از این افراد از ماسک درخواست نموده اند که در خصوص پرداخت بیت کوین برای محصولات شرکت تسلا تجدید نظر کند. برخی دیگر نیز این حجم از فروش را نشانه صعودی برای بازار رمز ارز دانسته اند.

بیشتر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی از ماسک می خواهند که سرمایه گذاری بیشتری روی بیت کوین یا پروژه های دیگر ارزهای دیجیتال انجام دهد. کوین پافرات، تحلیلگر بازارهای اقتصادی با برآورد در خصوص خرید بالقوه بیت کوین گفت، برادر ایلان ماسک بیش از 100 میلیون دلار از سهام تسلا را در روز آدینه به فروش رسانده است.

به این ترتیب بسیاری از فعالان بازار امیدوارند که ایلان ماسک این نقدینگی کلان را به سمت این بازار راهنمایی کند و این بازار را دوباره تکان دهد.

از طرف دیگر عده ای نیز در انتقاد از ماسک معتقدند او باید اقتصادیاتش را بپردازد. پس از توئیت ماسک یکی از طراحان اصلی طرح اقتصادیات میلیاردرها، سناتور ران ویدن رئیس کمیسیون اقتصادی سنای آمریکا گفت: اینکه ثروتمندترین مرد دنیا اصلا هیچ اقتصادیاتی بپردازد یا نه نباید وابسته به نظرسنجی در توییتر باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2021

به "نتیجه نظرسنجی جنجالی؛ ایلان ماسک سهامش در تسلا را می فروشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه نظرسنجی جنجالی؛ ایلان ماسک سهامش در تسلا را می فروشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید