نگران پیک تازه کرونا در ماه آینده ایم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز گفت: فراموش نشود در آبان ماه سال گذشته پیک بیماری را در استان خوزستان تجربه کردیم و اکنون هم نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع تر انجام نشود و مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و عادی انگاری ادامه یابد، در ماه آینده با پیک نو بیماری روبه رو شویم.

نگران پیک تازه کرونا در ماه آینده ایم

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط بیماری در اهواز اظهار کرد: حدود یک ماه تا یک ماه و نیم پیش، روزانه مقدار مراجعات به مراکز بهداشتی غرب اهواز به 2 هزار نفر می رسید و تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا هم 500 نفر بود اما اکنون مقدار مراجعات به مراکز بهداشتی کاهش یافته و در بعضی روزها شاید 400 نفر به مراکز بهداشتی غرب اهواز مراجعه می نمایند و این شرایط در شرق اهواز هم حاکم است.

وی نسبت به ادامه عادی انگاری مردم نسبت به کرونا، هشدار داد و اضافه نمود: فراموش نشود در آبان ماه سال گذشته پیک بیماری را در استان خوزستان تجربه کردیم و اکنون هم نگران هستیم اگر واکسیناسیون سریع تر انجام نشود و مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت ننمایند و عادی انگاری ادامه یابد، در ماه آینده با پیک تازه بیماری روبه رو شویم.

دبیر شورای سلامت اهواز بیان نمود: تا دو سال آینده با کرونا زندگی خواهیم کرد بنابراین علاوه بر واکسینه شدن، مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند تا کمتر این پیک ها را تجربه کنیم.

وی توضیح داد: تمام کوشش ما این است که مقدار مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم که لازمه آن، انجام واکسیناسیون دو مرحله ای در اسرع وقت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

احمدی بلوطکی گفت: مراکز واکسیناسیون شهری و روستایی را به مقدار ای افزایش داده ایم که حداکثر زمان فرآیند واکسیناسیون تنها 5 دقیقه است.

وی با اشاره به موجودی خوب واکسن، توضیح داد: اکنون که بار بیماری کاهش و مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار افزایش یافته است و حتی بهورزها به درب منازل برای واکسینه کردن مردم مراجعه می نمایند، مردم باید سریعا واکسینه شوند. امیدواریم فرآیند واکسیناسیون مانند کرونا عادی نشود و مردم برای دریافت واکسن امروز و فردا ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1948

به "نگران پیک تازه کرونا در ماه آینده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران پیک تازه کرونا در ماه آینده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید