هشدار محققان چینی در خصوص تفاوت نحوه ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، محققان چینی هشدار می دهند نحوه ابتلای بچه ها به ویروس کرونا با بزرگسالان متفاوت است و تظاهرات بالینی این رویداد نیز در دو طرف با تفاوت هایی همراه است.

هشدار محققان چینی در خصوص تفاوت نحوه ابتلای بچه ها به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، آنالیز تازه پژوهشگران چینی در این زمینه که در نشریه نیچر به چاپ رسیده نشان می دهد ویروس کرونا بیشتر به وسیله دهان و نیز مقعد به بچه ها منتقل می گردد و برای درمان بچه ها مبتلا شده به کرونا نیز بیشتر باید به این دو عامل توجه کرد.

از سوی دیگر تظاهرات بالینی کرونا در بچه ها کمتر از بزرگسالان است و این پدیده در افراد کم سن و سال به شکل چندان جدی رخ نمی دهد. بچه های که به کرونا مبتلا می شوند تب بالا نخواهند داشت، کمتر سرفه می نمایند و احساس ضعف کمتری خواهند داشت. آنالیز عکس های اشعه ایکس ریه و بعضی نتایج آزمایشگاهی دیگر نیز نشان می دهد اغلب بچه ها در این بخش از بدن با آسیب عمده ای روبرو نمی شوند و ریه های آنها سالم باقی می مانند.

بر اساس آنالیز انجمن پزشکی آمریکا تا به امروز کمتر از یک درصد از بچه ها زیر ده سال دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. علت این مساله قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن بچه ها در مقایسه با بزرگسالان و به خصوص کهنسالان در برابر ویروس کرونا اعلام شده است.

محققان چینی می گویند برای آنالیز ابتلای بچه ها به کرونا نمونه برداری از مقعد بهتر از نمونه برداری از حلق و دهان آنهاست و منجر به دستیابی به نتایج دقیق تری می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1005

به "هشدار محققان چینی در خصوص تفاوت نحوه ابتلای بچه ها به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار محققان چینی در خصوص تفاوت نحوه ابتلای بچه ها به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید