هفته های فرهنگی مازندران و عمان برگزار گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به قابلیت گردشگری و فرهنگی مشابه مازندران و عمان، گفت: پیشنهاد می گردد برای توسعه مراودات همکاری دو کشور، هفته های فرهنگی مازندران و عمان برگزار گردد.

هفته های فرهنگی مازندران و عمان برگزار گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از نور، دلاور بزرگ نیا صبح امروز در نشست مشترک هیئت مالی و تجاری کشور عمان با تجار و مدیران دولتی مازندران در هتل نارنجستان نور، اظهار کرد: این نشست ها می تواند در تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه موثر باشد.

وی اضافه کرد: کشور عمان علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مازندران بوده چرا که بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایران، شمال ایران مازندران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه مازندران دارای طبیعت و فرهنگ سحرانگیز و قدیمی است، توضیح داد: دریای مازندران مدخل ورودی آریایی ها به فلات ایران بوده و ساکنان پیش از ورود آریایی ها نظیر مازها، کاسپی ها و خزرها در این منطقه تمدنی زندگی می کردند.

بزرگ نیا با بیان اینکه جنگل های باستانی مازندران که مربوط به دوره هیرکانی در زمین شناسی بوده و بالغ بر 60 میلیون سال قدمت دارد، اضافه کرد: این منابع طبیعی در دل خود منازل بی بدیل با درختان پهن برگ را به نمایش گذاشته است.

وی با اعلام اینکه سلسه جبال البرز و قله دماوند بام ایران قلمداد می شود، گفت: تاریخ هنر و معماری این سرزمین به پیش از اسلام برمی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در دوره اسلامی قلعه های تاریخی در دوره اسماعیلیه و باغ های ایرانی در سراسر مازندران مربوط به دوره صفویه همچون نگینی در منطقه سبز استان می درخشد، اضافه کرد: در کنار این میراث طبیعی و تاریخی، مهم ترین میراث مازندران، مهربانی و میهمان نوازی های مردمان این خطه است.

بزرگ نیا با اعلام اینکه در چند ماه اخیر علاقه مندان بسیاری برای سرمایه گذاری از کشورهای عربی در مازندران داشتیم، گفت: امیداوریم این مهم با حضور سرمایه گذاران عمانی پیوند بخورد.

وی با بیان اینکه توریسم ورزشی ورزشکاران عمانی در مازندران را آماده برگزاری داریم، اضافه کرد: گردشگری دریایی را می توانیم در این منطقه توسعه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه توریسم سلامت قابلیت توسعه یافتن با حضور سرمایه گذاران عربی در مازندران دارد، گفت: زمینه های بسیار خوبی برای گذران دوره نقاهت بیماران عربی در این منطقه زیبای شمال ایران فراهم است.

بزرگ نیا با بیان اینکه سرمایه گذاری های بسیاری در حوزه گردشگری در مازندران در حال شکل گیری است، توضیح داد: فرصت های مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی در مازندران فراهم است.

وی با اعلام اینکه بسیار علاقه مند هستیم که از فعالان بخش گردشگری عمان برای برگزاری تور آشناسازی مازندران در این استان دعوت کنیم، گفت: پیشنهاد می شود هفته های فرهنگی مازندران و عمان را در دو کشور دوست و همسایه آمادگی برگزار کنیم.

بازدید از شرکت کاله آمل و حضور در ضیافت شام با همراهی معاونت برنامه ریزی استاندار در آمل از برنامه های سفر روز نخست این هیئت به مازندران است.

هیئت مالی دولتی عمان روز چهارشنبه از کارخانجات فرش ساوین و صنایع چوب و کاغذ مازندران و باغداری فجر در شهرهای قائم شهر و ساری بازدید و در ضیافت شام استاندار مازندران شرکت می نمایند.

بازدید از مجتمع تفریحی نمک آبرود چالوس و بازدید از شرکت شمال پیروز و برگزاری نشست جمع بندی در هتل نارنجستان نور از برنامه های آخرین روز سفر این هیئت عربی به مازندران است.

قالب گروه های کالایی این هیئت بازرگانی عمومی، مصالح ساختمانی، تجهیزات استخراج معدن، طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات پلاستیکی، انواع سنگ های ساختمانی و گرانیت و خدمات فنی و مهندسی است.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 330

به "هفته های فرهنگی مازندران و عمان برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته های فرهنگی مازندران و عمان برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید