همه چیز درباره قیمت آپارتمان های منطقه 2

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: طی 12 روز اول تیرماه سال جاری، 91 واحد مسکونی نوساز و چند سال ساخت در محله¬های منطقه 2 تهران، خرید و فروش شد.

همه چیز درباره قیمت آپارتمان های منطقه 2

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان مناسب روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، منطقه 2 شهر تهران که یکی از مناطق تقریباً گران قیمت پایتخت به حساب می¬آید، از 29 محله تشکیل شده که عمده معاملات مصرفی آپارتمان (منظور از معاملات مصرفی، خریدارانی هستند که با هدف سکونت و نه با قصد سرمایه¬گذاری، اقدام به خرید ملک می¬کنند) معمولاً در 15 محله این منطقه انجام می¬گردد؛ بعضی از این محله¬ها عبارتند از پونک، توحید، شهرآرا، شهرک آزمایش، صادقیه، گیشا و شهرک غرب.

در 12 روز اول تابستان سال جاری خرید آپارتمان در تهران، رکود معاملات مسکن در منطقه 2 نیز اثر گذاشت و حداکثر 91 آپارتمان در این منطقه فروخته شد.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه 2 تهران در ابتدای تیرماه به 6 میلیون و 134 هزار تومان رسید که دو میلیون و 134 هزار تومان از متوسط کل شهر، بیشتر است.

اطلاعات ایران فایل از جزئیات معاملاتی که در 12 روز اول تابستان 94 در منطقه 2 اجرا شده، حاکی است: در گیشا یک آپارتمان 130 متر مربعی نوساز، متر مربعی 6 میلیون و 700 هزار تومان فروش رفته است.

همچنین در خیابان پانزدهم سعادت آباد به عنوان گرانترین محله منطقه 2، یک آپارتمان 120 متری در تاریخ 11 تیر94 با ارزش متری 9 میلیون و 700 هزار تومان فروخته شد.

این قیمت حکایت از آن دارد که سطح قیمت مسکن در سعادت آباد که در اوج رونق یعنی سال 91 و اوایل 92 به متری بالای 12 تا 13 میلیون تومان رسیده بود، در حال حاضر تا سطحی کمتر از 10 میلیون تومان پایین آمده است.

طی روزهای اخیر یک آپارتمان 65 متری در شهرآرا که 20 سال ساخت بوده، متری 4 میلیون و 800 هزار تومان فروخته شد که به نظر می رسد، چون که این ملک مسکونی، با توجه به عمر بنای آن، یک خانه کلنگی به حساب می¬آید، خریدارش، ارزش زمین این واحد را به فروشنده پرداخت نموده تا ارزش آپارتمان.

در شهرک آزمایش نیز در هفته اول تیرماه یک واحد مسکونی 113 مترمربعی 4 سال ساخت با قیمت متری 5 میلیون و 770 هزار تومان معامله شد.

در محله پونک یک آپارتمان 68 متری با سن بنای 14 سال ساخت، در تاریخ 8 تیر ماه به قیمت 3 میلیون و 680 هزار تومان فروخته شد.

در محله صادقیه نیز یک آپارتمان 88 متری 5 سال ساخت در تاریخ 5 تیر ماه سال جاری به ارزش 4 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

در محله شهرک غرب نیز یک واحد مسکونی نوساز 113 متری با قیمت متری 10 میلیون و 100 هزار تومان طی همین مدت فروخته شد.

علت افزایش قیمت این واحد نسبت به واحدهای مسکونی سعادت آباد، کمیاب بودن آپارتمان نوساز در شهرک غرب نسبت به سعادت آباد است.

عمر بنای غالب واحدهای مسکونی در شهرک غرب، بالای 15 تا 20 سال ساخت است و اجازه تخریب و نوسازی در آن داده نمی گردد به جزء خانه¬های ویلایی.

منبع: ایران فایل

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1036

به "همه چیز درباره قیمت آپارتمان های منطقه 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره قیمت آپارتمان های منطقه 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید