هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع الکار نیست

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، فضای رسانه ای سینما طی روزهای اخیر با خبر عجیبی مبنی بر اعمال ممیزی جدیدی روبرو شد که حالا پیگیری های ایرنا نشان می دهد این ممیزی عجیب، هیچ محلی از اعراب ندارد.

هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع الکار نیست

به گزارش خبرنگاران، چند روز پیش بود که عباس رافعی در گفت وگویی گفت که سازمان سینمایی به کارگردانانی که فیلم توقیفی دارند، مجوز فراوری فیلم نو را نمی دهد. این کارگردان بعلاوه ادامه داد که بعد از دریافت پروانه ساخت برای فیلم سلوک، به او اعلام نموده اند به علت آن که یک فیلم توقیفی (غیبت موجه) دارد، فعلا اجازه ساخت فیلم نوش را ندارد.

خبر عجیبی که بازتاب های بسیاری در فضای رسانه ای پیدا کرد. برای اطلاع از وجود این ممیزی، به سراغ جبیب ایل بیگی؛ معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی رفتیم.

ایل بیگی گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و معین نیست کارگردان به چه علتی، چنین اظهارنظری داشته است. طبیعی است که اگر هم بخواهیم چنین ممیزی را در پیش بگیریم، اصلا به فیلم بعدی یک کارگردان، پروانه ساخت نمی دهیم چه برسد به اینکه به کار بعدی آن کارگردان پروانه ساخت بدهیم و بعد اعلام کنیم که چون فیلم توقیفی دارد، اجازه ساخت فیلم بعدی خود را که پروانه ساخت قانونی هم دریافت نموده را ندارد.

آنالیز های ایرنا از چند کارگردانی که فیلم های توقیفی در پرونده دارند نیز نشان می دهد که این موضوع صحت ندارد و سازمان سینمایی ضمن همکاری با این کارگردانان در زمینه فراوریات بعدی آنها، تمام کوشش خود را برای برطرف مشکل فیلم های قبلی آنان به عمل می آورد.

نوید محمدزاده برترین بازیگر جشنواره اوراسیا شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2316

به "هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع الکار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کارگردان فیلم توقیفی ممنوع الکار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید