واکنش مربی تیم کشتی فرنگی به تنها وزن جامانده از المپیک

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، کاروان ورزش ایران در حالی به بازی های المپیک توکیو اعزام خواهد شد که ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در این آوردگاه عظیم تکمیل نشد. تیم محمد بنا بعد از مسابقات جهانی 2019 نورسلطان و همچنین رقابتهای گزینشی قزاقستان و بلغارستان نتوانست به هدف اصلی خود یعنی ترکیب کامل المپیکی دست یابد و در نهایت پیروز به کسب 5 سهمیه شد. بدین ترتیب علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند و محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی هم در اوزان 67 و 97 کیلوگرم دو سهمیه دیگر را از آن خود کردند. اما حسین نوری در کسب سهمیه 87 کیلوگرم در گزینشی قزاقستان ناکام ماند و ناصر علیزاده هم نتوانست سهمیه این وزن را در گزینشی بلغارستان کسب کند.

واکنش مربی تیم کشتی فرنگی به تنها وزن جامانده از المپیک

به همین دلیل بهروز حضرتی پور یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی با تشریح اتفاقاتی که به عدم کسب سهمیه وزن 87 کیلوگرم انجامید گفت: حسین نوری در مسابقات انتخابی تیم ملی اول شد ضمن اینکه او کشتی گیر باتجربه و دارای رزومه ای است و تمرینات خیلی خوبی را هم پشت سر گذاشته بود. شکست او جزو اتفاقات متداول کشتی است که شاید برای هر کشتی گیر نامداری پیش بیاید. نوری با نتیجه 4 بر صفر از حریف چینی جلو بود اما یه لحظه اشتباه کرد و باخت. ضمن اینکه برخلاف گفته بعضی کارشناسان شکست او اصلاً کم فروشی نبود.

وی در مورد برنامه مدون کادر فنی برای رسیدن به ترکیب تیم المپیکی گفت: کادر فنی از مدتها قبل چرخه ای برای انتخاب ملی پوشان در نظر گرفته بود اما در ادامه به خاطر کرونا اجرای آن ناتمام ماند. همان زمان در جلسه اعضای فنی و فدراسیون کشتی نیز قرار شد با شرایط موجود سه رویداد مسابقات جهانی نورسلطان، آسیایی هند و آخرین مسابقه داخلی که جام تختی بود، ملاک دعوت از اردونشینان باشد. ضمن اینکه لیگ را هم مد نظر داشتیم. به عنوان مثال ناصر علیزاده نماینده ما در گزینشی بلغارستان یکی از نفراتی بود که از دل لیگ در قالب اردوی تیم ملی نهاده شد. ضمن اینکه مسابقه رودررو و در واقع هم رقابتهای انتخابی تیم ملی هم برگزار گردید.

اما یکی از نکات مبهم غیبت رامین طاهری در فرایند انتخاب ملی پوشان اعزامی وزن 87 کیلوگرم به میادین گزینشی المپیک بود که حضرتی پور در واکنش به این موضوع هم گفت: انتخاب نفرات بر اساس مسابقه رودررو و تورنمنت هایی بود که در این مدت مدنظر گرفته شد. کشتی گیران در رقابت های مختلف محک خوردند و در نهایت نفراتی برای حضور در آسیایی و گزینشی انتخاب شدند. رامین طاهری در اوکراین حضور داشت و عملکردش مورد ارزیابی نهاده شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خاتمه در مورد انتخاب ناصر علیزاده برای گزینشی بلغارستان گفت: علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا سه کشتی خوب با رقبای عنواندار گرفت و در واقع شرایط تمرینی و مسابقاتی که در لیگ و سپس در آسیایی نشان داد، کادر فنی را مجاب به انتخابش کرد. ضمن اینکه او نهایتاً دو کیلو وزن کم می نماید و بعد از آسیایی به لحاظ وزنی مسئله ای برای حضور در گزینشی نداشت.

به گزارش خبرنگاران، دهمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک 2021 توکیو از روز 29 اردیبهشت در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی شروع شده و تا روز 8 خردادماه ادامه دارد که اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به توضیح زیر است:

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان)

63 کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس)

67 کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) حسین اسدی (خوزستان)

72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد (خوزستان)

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران)

87 کیلوگرم: ناصر علیزاده (مازندران)

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی- مهدی بالی (مازندران)

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی (مازندران)

سرمربی: محمد بنا

مربیان: رسول جزینی، بهروز حضرتی پور، لقمان رضایی، حبیب اخلاقی، فرشاد علیزاده، عادل بالی تبار

متخصص تغذیه: رامین امیرساسان

پزشک: دکتر تورج ملک محمدی

ماساژور: محمد علیزاده

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1803

به "واکنش مربی تیم کشتی فرنگی به تنها وزن جامانده از المپیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش مربی تیم کشتی فرنگی به تنها وزن جامانده از المپیک" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مربی تیم کشتی فرنگی به تنها وزن جامانده از المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید