ون فوتون توآنو در راه بازار ، ون مقرون به صرفه چینی با قیمت فضایی در ایران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ون فوتون توآنو یک خودرو ون مسافرتی بزرگ است و از لحاظ کلاس رقیبی مانند ون هیوندای H350 را در مقابل خود دارد. این ون چینی قرار است به وسیله شرکت ایران خودرو دیزل به بازار عرضه گردد. کاربری های مختلفی مانند کمپر، آمبولانس، حمل و نقل VIP یا معمولی برای این ون قابل اجرا است. در ادامه گزارش به آنالیز ون فوتون توآنو و مشخصات آن می پردازیم.

ون فوتون توآنو در راه بازار ، ون مقرون به صرفه چینی با قیمت فضایی در ایران

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: قیمت بسیار بالای ون های بزرگ و کارآمدی مانند هیوندایی H350 آن را به یک گزینه غیر قابل دسترس برای بیشتر افراد و حتی سازمان ها تبدیل نموده است. ون فوتون توآنو یک ون تجاری مقرون به صرفه قیمت (در چین) و در سایز هیوندایی H350 است. البته که از نظر کیفیت، امکانات و کارآیی با آن تفاوت زیادی دارد.

آیا این ون فوتون می تواند جای خود را در بازار عمومی خودروهای تجاری پیدا کند؟

مشخصات فنی ون فوتون توآنو

ون فوتون توآنو از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.8L توربو دیزلی ساخت شرکت کامینز چین استفاده می نماید که می تواند 150 اسب بخار قدرت و 330 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. این توان برای یک ون سایز بزرگ کافی به نظر نمی رسد. برای نمونه، ون هیوندایی H350 توان فراوری 170 اسب بخار قدرت و 430 نیوتون متر گشتاور را دارد.

گیربکس توآنو از نوع 6 سرعته دستی است و تعویض دنده های تقریبا نرمی دارد. نمونه معرفی شده در نمایشگاه حمل و نقل شهر آفتاب با کاربری VIP بود که ظرفیت 1+13 مسافر را دارد و صندلی های آن بزرگ و راحت است.

امکانات ون فوتون توآنو

نمونه معرفی شده ، ون فوتون توآنو در نمایشگاه، به شدت از کمبود امکانات رنج می برد! این خودرو حتی مانیتور و دوربین دنده عقب هم ندارد و یک پخش کننده ی رادیو و موزیک، تنها ابزار تفریح این خودرو است.

البته چند بلندگو هم برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. این ون به رکاب برقی جمع شو هم مجهز است که البته امکان حذف کردن از طرف سازنده ، به دلیل ارتفاع بالای این ون وجود نداشته است!

کیفیت

کیفیت مونتاژ و مواد اولیه استفاده شده در تزیینات ظاهری و داخل کابین ون فوتون توآنو کاملا معمولی است و با قیمت خودرو در چین مطابقت دارد. اما وقتی از کابین این ون وارد کابین هیوندایی H350 می شوید، بیشتر متوجه کیفیت عالی هیوندایی خواهید شد.

چرا ون ها در ایران پیروز نمی شوند؟

ون های بزرگ برای کاربری هایی مانند حمل بار، آمبولانس، خودرو پلیس، مسافربری، کمپر و… طراحی شده اند و جای خالی آنها در بازار کشور بسیار پر رنگ است. اما قیمت مدل های اندکِ ون موجود در بازار ایران، آنقدر زیاد است که تنها برای ثروتمندان یا سازمان های قوی قابل خرید است.

قیمت ون هیوندایی H350 مدل 2024 حدود هفت میلیارد تومان است؛ با این قیمت نه برای مسافربری صرفه دارد و نه هر کسی آن را برای استفاده های تفریحی مانند کمپر می خرد. همین ون فوتون توآنو در نسخه فول آپشن و در چین حدود 20 هزار دلار قیمت دارد، اما بعضی منابع خبر از قیمت سه میلیاردی تومانی آن برای عرضه در بازار ایران داده اند.

ون های کوچک و مقرون به صرفه قیمت چینی مانند ون فوتون View CS2 که ایران خودرو دیزل آن را با نام ون وانا پلاس عرضه می نماید هم، در چین حدود 15 هزار دلار قیمت دارند. اما قیمت همین ون در بازار کشور بیش از دو میلیارد تومان است. در واقع باید گفت که قیمت چند میلیاردی ون های مقرون به صرفه قیمت چینی در کشور آن را به گزینه ای رویایی برای خرید عموم مردم تبدیل می نماید.

منبع: بیت ران
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2456

به "ون فوتون توآنو در راه بازار ، ون مقرون به صرفه چینی با قیمت فضایی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون فوتون توآنو در راه بازار ، ون مقرون به صرفه چینی با قیمت فضایی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید