پاسخ پکن به اظهارات بایدن

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رادیو بین المللی چین نوشت: چین در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص چین در سخنرانی سالانه خود در کنگره روز سه شنبه، گفت که پکن از رقابت ابایی ندارد یا از آن نمی ترسد، اما با تعریف کل روابط چین و ایالات متحده از منظر رقابت مخالف است.

پاسخ پکن به اظهارات بایدن

بایدن در سخنرانی خود گفت که واشنگتن در پی رقابت است، نه منازعه. او بعلاوه گفت که سرمایه گذاری های ایالات متحده در زمینه اتحادها، تجهیزات نظامی و فناوری های پیشرفته به این معنی است که آمریکا اکنون در قوی ترین موقعیت خود در دهه های اخیر برای رقابت با چین و دفاع از منافع خود قرار گرفته است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن همواره بر این باور بوده است که روابط چین و آمریکا یک بازی حاصل جمع صفر نیست که در آن یکی سود می برد یا دیگری ضرر می نماید. موفقیت های چین و ایالات متحده نشان دهنده فرصت هایی برای یکدیگر هستند تا چالش ها، و کل دنیا می تواند به طور کامل از توسعه و رفاه مشترک چین و ایالات متحده حمایت کند.

وی اضافه کرد که چین از رقابت نمی ترسد، اما پکن با تعریف کل روابط چین و آمریکا با رقابت، لکه دار کردن چین به نام رقابت، و محدود کردن حقوق قانونی توسعه این کشور حتی به قیمت زنجیره های صنعتی و عرضه دنیای مخالف است. این کار شایسته یک قدرت بزرگ مسئول نیست.

مائو گفت: ایالات متحده باید درک عینی و منطقی از چین داشته باشد، سیاست مثبت و عمل گرایانه ای را در قبال ما دنبال کند و با پکن برای بازگرداندن روابط چین و آمریکا به مسیر توسعه سالم و باثبات همکاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2327

به "پاسخ پکن به اظهارات بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ پکن به اظهارات بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید