انتها مانورهای کنترل نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بعد از اعلام وزیر دفاع روسیه درباره خاتمه مانور کنترل آمادگی رزمی نظامیان در نواحی جنوبی و غربی و بازگشت نیروها از این مناطق، مقامات ناتو، آمریکا و اوکراین به این اقدام واکنش نشان داده و آن را دیرهنگام، ولی کاهش دهنده وخامت اوضاع دانستند.

انتها مانورهای کنترل نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه تصمیم خود برای سرانجام دادن به مانورهای مربوط به کنترل آمادگی رزمی نیروهای نظامی در نواحی نظامی جنوبی و غربی این کشور را اظهار داشت. به گفته وی، تا تاریخ اول ماه مه امسال میلادی (11 اردیبهشت ماه) دستور بازگشت تمامی نیروها به محل استقرار دائمی خود صادر خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه روز پنج شنبه در نشستی با مقامات نظامی مناطق جنوبی و غربی این کشور در جمهوری کریمه، گفت: مانورهای آنالیز آمادگی نظامی نیروها در این نواحی کشور سرانجام می یابد. تمامی اهداف در نظر گرفته شده در جریان این مانور حاصل شده است. نیروهای مسلح روسیه توانایی تأمین امنیت کشور را به خوبی نشان دادند. آنها باید تحت هر شرایطی و بطور عملیاتی برای واکنش نشان دادن به هر نوع تهدیدی در رابطه با مانورهای کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه آمادگی داشته باشند.

سرگئی شایگو یادآور شد: پیمان آتلانتیک شمالی بطور مشخصی فعالیت های نظامی خود در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه را افزایش داده است. ما به دقت تحرکات نیروها و تجهیزات نظامی در جریان مانور مشترک Defender Europe 2021 را زیر نظر داریم. از هم اکنون مراکز هماهنگی اقدامات ناتو برای اطمینان از ملاقات نظامیان و استقرار تجهیزات در خاک کشورهای لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان ایجاد شده است.

واکنش ناتو، آمریکا و اوکراین به اتمام مانور نظامی روسیه

در خبر دیگری گزارش شده که دفتر مطبوعاتی ناتو در بروکسل در واکنش به سرانجام یافتن مانور نظامی روسیه در مناطق جنوبی و غربی این کشور، اظهار داشت که این سازمان هر اقدامی در جهت کاهش وخامت اوضاع از طرف روسیه را بسیار مهم ارزیابی می نماید، هرچند این اقدام بسیار دیرهنگام است. البته مقامات ناتو همچنان فرایند اوضاع در مرزهای روسیه و اوکراین را زیر نظر خواهد داشت و از مواضع کی یف در این خصوص حمایت می نماید.

در همین رابطه، ند پرایس سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ایالات متحده خبر وزارت دفاع روسیه درباره سرانجام یافتن مانورهای کنترل نظامی در مناطق جنوب غربی این کشور و شروع خروج نیروهای نظامی از مرز اوکراین را شنیده است. ما منتظریم که این حرف با عمل همراه باشد. ما با دقت اوضاع را زیر نظر خواهیم داشت.

وی در عین حال اضافه کرد، آمریکا به ارائه یاری های نظامی به اوکراین برای دفاع در برابر روسیه ادامه می دهد و از طرف روسی درخواست می نماید تا از تشدید وخامت اوضاع در مرزهای اوکراین خودداری کند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت که کاهش تعداد نیروهای نظامی روسی در مرزهای این کشور، وخامت اوضاع در منطقه را به تناسب کاهش خواهد داد. وی اضافه کرد، مقامات کی یف از هر اقدامی در راستای کاهش حضور نظامی و بهبود اوضاع در منطقه دونباس استقبال می نماید. زلنسکی در این رابطه از حمایت شرکای غربی اوکراین تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1749

به "انتها مانورهای کنترل نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها مانورهای کنترل نظامی در مناطق جنوب غربی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید