پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران (پانا) - پرواز همای می گوید موسیقی سال 99 شرایط سختی داشت و پس از اتمام ویروس کرونا قطعا شرایط سابق را نخواهد داشت.

پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم

پرواز همای در گفت وگو با پانا با اشاره به فعالیت های خود در سال 1399 در عرصه موسیقی گفت: سال جاری تیتراژ سریال سیاوش را خواندم و به صورت تک آهنگ منتشر کردم. این سریال برای شبکه نمایش خانگی تهیه شده است. با اینکه علاقه زیادی به تیتراژ خوانی ندارم اما همکاری با این سریال برایم جالب بود و از انجام آن خوشحالم.

این خواننده با اشاره به فعالیت های جدید خود گفت: درحال حاضر یک آلبوم آماده انتشار دارم. آلبوم جدید با همکاری استاد حسین پرنیا ضبط شده اما هنوز منتشر نشده است.

وی ادامه داد: این آلبوم شامل ملودی ها و تنظیم های بسیار خوب است و حتی در این آلبوم آوازهایی به شیوه اساتید قدیمی در ردیف های همایون و شور خوانده ام که اصالت خود را در موسیقی ایرانی حفظ کنم.

این خواننده موسیقی سنتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: هرگز خودم را محدود نمی کنم، برایم اهمیتی ندارد که آثار سبک دیگر را بخوانم، چیزی که در شعر برایم اهمیت دارد کلام و ریتم است. من کمی پرجرات تر از دیگران هستم و سعی می کنم یکنواختی ها را از بین ببرم دوست ندارم تنها یک سبک موسیقی فراوری کنم و همان سبک را دو دستی بچسبم.

همای اعلام کرد:حسین پرنیا آهنگ هایی که برای آلبوم جدیدم ساخته را مخصوص صدای من فراوری نموده است و حتی شعرها را با توجه به سبک و سیاق من انتخاب نموده است.

وی توضیح داد: اصولاً اگر فردی آهنگی برای من بسازد که باب میل من نباشد در کار او دخالت خواهم کرد، اما حسین پرنیا آنقدر کارها را خوب و متناسب با صدای من ساخته است که هیچ دخالتی نداشتم. شعرها در این آلبوم کاملاً به جا انتخاب شده و حتی شعری از ناصرالدین شاه قاجار در این آلبوم وجود دارد که آهنگ خوبی بر روی آن گذاشته شده است.

این خواننده با اشاره به صدماتی که ویروس کرونا به موسیقی زده است مطرح نمود: موسیقی پس از کرونا قطعا مانند سابق نخواهد بود؛ موسیقی تنها رشته ای است که از کرونا به شدت ضربه خورده است. کنسرت های موسیقی زودتر از تمام مشاغل لغو شدند و دیرتر از تمام مشاغل به کار خود باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: تمام خواننده ها به دلیل حضور ویروس کرونا مجبور شدند به صورت خصوصی و در استودیو موسیقی ضبط نمایند، حتی ویروس کرونا خواننده ها را مجبور کرد تا به صورت آنلاین و بدون تماشاچی موسیقی اجرا نمایند درصورتی که در اجراهای زنده خواننده انرژی خود را از حضور تماشاچیانش دریافت می نماید. از زمانی که کنسرت های آنلاین کنسل شده اند بیشتر موزیسین ها با مشکل رو به رو شده اند خصوصا کسانی که چندان مطرح نبوده اند و درآمدهای مطرحی نداشتند که امیدوارم خانه موسیقی از آنها حمایت کند.

همای با اشاره به تاثیر کرونا بر موسیقی پاپ و سنتی گفت: موسیقی در ایران شکل ثابتی به خود گرفته است. در سبک پاپ بیشتر خواننده ها مانند هم هستند و به ندرت خلاقیت و تنوع در آثارشان دیده می گردد در سبک موسیقی سنتی نیز تنها چند خواننده درحال فعالیت هستند که آنها نیز سبک یکنواختی دارند.

وی در انتها سخنانش با اشاره به مخاطبان موسیقی سنتی توضیح داد: برخلاف آنچه تصور می گردد، اتفاقا امروز مخاطب موسیقی سنتی بسیار زیاد است و به اعتقاد من خواننده های سنتی حتی از خواننده های پاپ هم خیلی خیلی پیروز تر هستند و توانسته اند ده ها برابر موسیقی پاپ مخاطب جذب نمایند. فقط اگر از جانب خودم و مخاطبان خودم هم بخواهم صحبت کنم، باید بگویم که موسیقی ایرانی این روزها بین علاقه مندان به موسیقی، به ویژه جوان ها خیلی پرطرفدار است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1648

به "پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز همای: از دیگران جرأت بیشتری دارم و یک سبک از موسیقی را دودستی نمی چسبم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید