پرورش 760 قطعه گوشتی شتر مرغ در گیلان، 10 بهره بردار فعال هستند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سورنا چائیچی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پرورش شترمرغ در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر 760 قطعه گوشتی شترمرغ و 105 مادر در استان گیلان پرورش داده می گردد.

پرورش 760 قطعه گوشتی شتر مرغ در گیلان، 10 بهره بردار فعال هستند

وی با بیان اینکه یک کارخانه جوجه کشی شترمرغ نیز با ظرفیت فراوری هزار و 350 عدد تخم شترمرغ در هر دوره در شهرستان رضوانشهر فعالیت می نماید، اضافه نمود: 10 بهره بردار در این زمینه در شهرهای مختلف استان گیلان فعال هستند.

ﻣﺪﻳﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﻁﻴﻮﺭ، زنبور عسل و کرم ابریشم ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯی ﮔﻴﻼﻥ اعلام نمود: از این تعداد هشت بهره بردار دارای پروانه گوشتی و دو بهره بردار نیز پروانه پرورش مادر را دارا بوده و در شهرهای رشت، رضوانشهر، فومن، لاهیجان و رودبار اقدام به پرورش شترمرغ می نمایند.

وی با بیان اینکه شترمرغ از پرندگان همه چیز خوار است، گفت: غذای این پرنده بین غذای گاو و مرغ بوده و هم از علوفه اعم از یونجه و شبدر و هم از کنستانتره شامل جو، ذرت، سویا، مکمل های معدنی و ویتامین تغذیه می نماید.

چائیچی در ادامه به برخی از مزیت های پرورش این پرنده نیز اشاره و توضیح داد: شترمرغ حیوانی مقاوم و سازگار با هر اقلیمی است، تعذیه آسان، ضریب تبدیل مناسب، عدم وابستگی به اقلام خوراک دام وارداتی، مصرف پایین آب و عدم احتیاج به تجهیزات خاص از جمله مزیت های پرورش این پرنده است.

وی با بیان اینکه از پوست شترمرغ مرغوب ترین و با کیفیت ترین چرم و زیباترین پرهای جهان فراوری می گردد، اضافه نمود: از چربی زیر شکم شترمرغ برای تهیه و فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی، از ژلاتین استخوان آن جداره کپسول دارو، از مغز شترمرغ برای درمان آلزایمر، از تاندون های آن نیز برای پیوند به انسان استفاده می گردد.

ﻣﺪﻳﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﻁﻴﻮﺭ، زنبور عسل و کرم ابریشم ﺟﻬﺎﺩ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯی ﮔﻴﻼﻥ همچنین یادآورشد: گوشت این پرنده بسیار لذیذ و فاقد کلسترول بوده و پرورش این پرنده بسیار اقتصادی است و برخلاف سایر طیور به دلیل مصرف کم آب و همچنین مدفوع کم کمترین آلودگی زیست محیطی و آب های سطحی را ایجاد می نماید.

وی در ادامه با اشاره به عدم رغبت برای صدور پروانه پرورش برای متقاضیان این پرنده در استان گیلان، گفت: گیلان با داشتن مرغداری های فراوان قطب فراوری مرغ در کشور محسوب می گردد و با توجه به اینکه این پرنده ناقل ویروس انفلوآنزا بوده برای ممانعت از شیوع این ویروس در میان مرغداری های گیلان رغبت و برنامه ای برای افزایش فراوری آن در این استان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 75

به "پرورش 760 قطعه گوشتی شتر مرغ در گیلان، 10 بهره بردار فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش 760 قطعه گوشتی شتر مرغ در گیلان، 10 بهره بردار فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید