ساخت رباتی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، محققان بیمارستان دولتی کرالا هند رباتی توسعه داده اند که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا بسیار به پزشکان یاری می نماید.

ساخت رباتی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، ربات مذکور کارمی (KARMI) نام دارد. بیمارستان دولتی در ارناکولام کرالا اخیرا از ربات کارمی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 استفاده نموده اند و ربات مذکور میتواند غذا و دارو این بیماران را برایشان ببرد.

این ربات توسط شرکت رباتیک ASIMOV هند ساخته شده است. این ربات می تواند برای بیماران غذا و دارو ببرد و زباله ها را جمع آوری کند و علاوه بر همه این کارها قادر به ضدعفونی سطوح نیز هست. از زمان شیوع بیماری کووید-19 تا به امروز ربات های زیادی برای ضدعفونی بیمارستان ها توسعه داده شده اند.

یکی از نکاتی که این ربات را جذاب نموده این موضوع است که توسط آن پزشکان می توانند با بیماران خود توسط قابلیت تماس تصویری ربات ارتباط برقرار نمایند.

هدف این پروژه محدود کردن تعامل بین بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 و پرستاران و پزشکان است.

این ربات به صورت اتوماتیک می تواند تمام کارها را انجام دهد و قادر به حمل اجسام تا 25 کیلوگرم است. ربات برای ضد عفونی کردن سطوح، اشعه فرا بنفش منتشر و مواد ضد عفونی نماینده پخش می نماید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1107

به "ساخت رباتی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت رباتی برای کاهش ارتباط پرستاران و پزشکان با بیماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید