پروژه 24 متری اراک بار اقتصادی برای شهرداری ندارد، داستان 16 ساله 58 متری تکرار نشود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به تصویب طرح 24 متری به عنوان جایگزین 58 متری گفت: عمده جهت معبر 24 متری موجود است و پروژه هیچ بار اقتصادی برای شهرداری به همراه نخواهد داشت.

پروژه 24 متری اراک بار اقتصادی برای شهرداری ندارد، داستان 16 ساله 58 متری تکرار نشود

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با اشاره به تصویب طرح 24 متری به عنوان جایگزین 58 متری گفت: عمده جهت معبر 24 متری موجود است و پروژه هیچ بار اقتصادی برای شهرداری به همراه نخواهد داشت.

حمیدرضا نوازنی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تصویب طرح 24 متری که جایگزین طرح 58 متری اراک خواهد بود، اضافه نمود: پروژه 58 متری در قالب طرح جامع قبلی اراک مطرح شده بود ولی با نظر شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع اراک منهای پروژه 58 متری به تصویب رسید و مقرر شد که طرح برای پیش بینی یک طرح جایگزین 58 متری به استان باز گردد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه 58 متری عملکرد خاص خود را داشت و نمی توان به راحتی آن را حذف کرد، توضیح داد: با نظر مشاور و پیشنهادات فنی معبر 24 متری به عنوان جایگزین طرح 58 متری مطرح شد هرچند که قطعا این معبر عملکرد پروژه 58 متری را ندارد، اما برای اینکه ترافیک از مرکز شهر راحت تر تخلیه گردد باید طرحی مانند 24 متری را اجرایی کرد.

نوازنی با اشاره به اینکه معبر 24 متری از میدان ولیعصر تا انتهای خیابان نیسانیان اجرا می گردد، گفت: این معبر منطبق بر جهتهای موجود و تعریف شده مانند خیابان نیسانیان، شکرایی، فجر و ... است. در این پروژه تنها تعریض خیابان ها ضروری است و اینگونه نیست که شهرداری لودر پای املاک بگذارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خیابان تعداد بسیار اندکی از املاک درون طرح خواهند بود، اضافه نمود: چون مطمئن هستیم که شهرداری زمین معوض را خریداری نموده است هیچ مسئله ای در اجرا وجود نخواهد داشت. شهرداری اراک 42 تا 43 پلاک را از قبل خریداری نموده و کمتر از 40 پلاک نیز باید تملک گردد و با توجه به اینکه از گذشته 13 هزار مترمربع زمین در همین محدوده شهر توسط شهرداری خریداری شده است، جابجایی املاک به راحتی میسر خواهد بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی هزینه اجرای این پروژه را بسیار اندک دانست و تاکید نمود: طرح به شکلی تدوین شده است که تنها املاک فرسوده را پوشش خواهد داد و به هیچ عنوان شامل املاک نوسازی شده نخواهد شد. دقت لازم در این راستا اعمال شده است و شهرداری به راحتی و بدون تحمیل هیچ بار اقتصادی تنها با مدیریت و تدبیر در جابجایی می تواند اجرای طرح 24 متری را به انجام برساند.

وی بیان نمود: این جهت به تدریج باز خواهد شد، تعدادی از املاک موجود در طرح نیازمند عقب نشینی هستند که به مرور هر مالکی که قصد ساخت و ساز داشته باشد با دریافت امتیازاتی به مانند دیگر نقاط شهر عقب نشینی خواهد نمود.

نوازنی با تاکید بر اینکه از ابتدای تدوین و تهیه طرح درخصوص نحوه عملکرد و اجرای آن فکر شده است، گفت: از زمان ابلاغ طرح که شاید حدود یک ماه دیگر باشد، طرح قبلی(58متری) ملغی و اجرای طرح جدید در دستور کار شهرداری قرار می گیرد. البته اجرای چنین طرح هایی به مانند کار روزانه شهرداری است که افراد برای ساخت املاک خود مراجعه و پروانه دریافت می نمایند، اما آنچه مهم است جدیت در پیگیری اجرای طرح است که بستگی به همت شهرداری دارد و اجرای آن نباید به مانند پروژه 58 متری 16 سال به طول بینجامند، در واقع در شرایط انفعال کاری انجام نمی گردد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه 24 متری عملکرد 58 متری را نخواهد داشت و فقط ساماندهی و روان سازی ترافیک را دنبال می نماید، اضافه نمود: عمده جهت این طرح موجود است، ولی به دلیل عرض کم، کارایی لازم را ندارد که با تعریض آن و بازگشایی و عقب نشینی تعدادی از املاک که هیچ بار اقتصادی برای شهرداری نخواهد داشت اثربخشی بیشتری در جریان ترافیک شهر ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 788

به "پروژه 24 متری اراک بار اقتصادی برای شهرداری ندارد، داستان 16 ساله 58 متری تکرار نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه 24 متری اراک بار اقتصادی برای شهرداری ندارد، داستان 16 ساله 58 متری تکرار نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید