چین نخستین حریف تیم ایران شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا با حضور 16 تیم برتر از قاره های مختلف از 20 تا 30 شهریورماه در مکزیک پیگیری خواهد شد. تیم والیبال جوانان کشورمان در دور مقدماتی این رقابتها (20 تا 22 شهریورماه) به ترتیب به مصاف تیم های چین، برزیل و کوبا می رود.

چین نخستین حریف تیم ایران شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تیم والیبال جوانان ایران ساعت 21:30 دقیقه به وقت مکزیک روز 20 شهریورماه در نخستین مسابقه خود در این رقابتها به مصاف چین دیگر نماینده قاره آسیا در این مسابقات می رود. تیم والیبال جوانان چین در سال 1977 و در نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا پیروز به کسب مقام نایب قهرمانی شده است اما در دیگر ادوار این رقابتها روی سکو نرفته است.

تیم چین در دوره قبل مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا که با حضور 20 تیم به میزبانی ترکیه برگزار گردید، در رتبه پانزدهم نهاده شد و تیم ایران پنجم شد. جوانان والیبال ایران تا کنون در 9 دوره مسابقات قهرمانی دنیا حضور داشتند که کسب عنوان سومی در سال 2007 با شکست ایتالیا در مراکش، بهترین عملکرد آنان در 9 دوره حضور در رقابتهای دنیای است.

گروه بندی دور مقدماتی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دنیا به توضیح زیر است:

گروه A: کانادا، مصر، مکزیک و ترکیه

گروه B: آرژانتین، لهستان، روسیه و آمریکا

گروه C: برزیل، چین، کوبا و ایران

گروه D: فرانسه، ایتالیا، ژاپن و اسلوونی

در مرحله دوم این رقابتها هشت تیم برتر شامل تیم های اول و دوم چهار گروه مقدماتی، دو گروه E و F تشکیل می دهند و تیم ها سه مسابقه دیگر خواهند داشت. روش قرار دریافت تیم ها در مرحله دوم با فرمول دیگر مسابقات فدراسیون دنیای والیبال فرق نموده است.

در مرحله دوم این مسابقات تیم های اول دو گروه A و C با تیم های دوم دو گروه B و D گروه جدید تشکیل می دهند. در دیگر گروه هشت تیم برتر نیز تیم های دوم دو گروه A و C با تیم های اول دو گروه B و D دور مقدماتی در گروه جدید قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 443

به "چین نخستین حریف تیم ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نخستین حریف تیم ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید