گذر آریامنش از مژده با کرشمه و سفیر

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نمایشگاه نقاشی خط های احمد آریامنش با عنوان گذر این روزها در نگارخانه مژده میزبان علاقه مندان و دوستداران هنر است.

گذر آریامنش از مژده با کرشمه و سفیر

به گزارش خبرنگاران، آریامنش پس از چهار سال 18 اثر نقاشی خط خود را به نمایش گذاشته است. این آثار با استفاده از ورقه های طلا خلق شده و خط کرشمه و سفیر در آنها به چشم می خورد که این خط ها به نام همین هنرمند به ثبت رسیده است.

افتتاحیه نمایشگاه با استقبال شایان توجه روبرو شد؛ عنایت الله نظری نوری، هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی خط و آبرنگ در حاشیه گشایش این رویداد گفت: حرکت و پیچ و تاب خط در این آثار مانند الهامی آسمانی می ماند که بر انسان فرود می آید؛ نقاشی خط های این نمایشگاه غزل های آریامنش است که این هنرمند آنها را با خط می سراید. این هنرمند خودش را در این نقاشی خط ها برای مخاطب تصویر نموده است.

رضا رینه ای، هنرمند خوشنویس هم گفت: آریامنش از حرکت های بداهه و بدون طراحی در تابلو بهره گرفته است. در نوع نگاه این هنرمند آزادی و رهایی کاملا محسوس است تا جایی که ذهن مخاطب بیشتر به سمت حس رهایی می رود تا اینکه به خط در نقاشی جلب گردد. با این نوع روایت آزاد، هنرمند می تواند در قالب های مختلف اثر خلق کند.

آریامنش درباره عنوان نمایشگاه خود چنین گفت: گذر به معنای عبور از جایی به جای دیگر به لحاظ مکانی، زمانی و تفکر است و نگاهم بیشتر متمرکز بر گذر و عبور فکری بود. من همواره در حال گذر هستم و مانند یک رودخانه نمی توانم یک جا بمانم. امضا و حال و هوای کارهایم تغییر نمی کند و مکمل یکدیگرند و آثاری که خلق می کنم جزئی از من هستند.

نمایشگاه آثار احمد آریامنش با عنوان گذر تا 11 بهمن در نگارخانه مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، پلاک 27، زنگ یک میزبان هنردوستان است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 914

به "گذر آریامنش از مژده با کرشمه و سفیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذر آریامنش از مژده با کرشمه و سفیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید