گزارش اختصاصی خبرنگاران از رستوران متفاوت گشت

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، امروز خبرنگاران مهمون رستورانی شده به نام گشت، که خیلی بیشتر از فقط یه رستورانه. درواقع گشت یه باوره، یه گوشه دنج تو تهران شلوغ، محلی برای دورهمی های محبت آمیز با علاقه مندان به طبیعت، سفر و گردش. از همون لحظه ورود، حال و هوای متفاوت رستوران نظرتون رو جلب می کنه، تازگی خاصی داره و در عین حال آرامشی به آشناییه خونه یه دوست قدیمی، بوی خوش غذا و برخورد عالی و صمیمی پرسنلی که با لبخند ازتون استقبال می کنن. گشت این روزها پاتوق دوست داران طبیعت و افراد اهل سفر و گردش شده، افرادی که عاشق با هم بودن، غذا خوردن های دسته جمعی و صحبت درباره تجربیاتشون هستن.

گزارش اختصاصی خبرنگاران از رستوران متفاوت گشت

اما گشت تنها اینها نیست، گشت یه منو بامزه ست که انگار مارکو پلو اون رو نوشته، غذاهای خوش بو، خوش رنگ و خوش طعمیه که هم سلامت شما رو در نظر گرفتن هم لذت چشیدن طعم های نو رو، گشت یه رستوران نیست، گشت یه جامعه ست که به سلامت خودش و طبیعت اهمیت میده، جامعه ای از افراد اکتیو که خواستن همون طور که باور دارن زندگی کنن. به هیچ عنوان نیمشه این رستوران رو تو یه پاراگراف خلاصه کرد، برای همینه که خبرنگاران گزارشی اختصاصی از گشت رو براتون تهیه نموده، بنابراین با ما همراه باشید با تجربه ایرانگردی و طبیعت دوستی در رستوران گشت ...

ایرانگردی پشت میز رستوران

دومین چیزی که بعد از محیط خوب کافه نظر مشتری ها رو جلب می کنه و باعث تعجب، خنده و شوق اونها میشه، منو رستورانه که انتخاب از اون مثل ایرانگردی پشت میز می مونه. تو منو نوشته شده اورامان که نام شهری تو استان کردستانِ، یا مثلا کلوتا که نامش از کلوت های دشت لوت گرفته شده. اما داستانی که پشت این منو هیجان انگیزه در واقع داستان نیست، سفرنامه ایِ پر از تجربه های غذایی که در طول سفرهای سرآشپز و صاحبان رستوران بدست اومده. اونها سراسر ایران عزیزمون رو سفر کردن، غذاهای محلی بسیاری رو چشیدن و از امکانات غذایی هر استان و سبک پختشون الهام گرفتن. به همین دلیل هم هست که از شکل نقشه ایران برای منو استفاده کردن. شاید بشه تنها و تنها به خاطر این رستوران گفت : بسیار سفر باید تا پخته گردد شامی . اما گذشته از شوخی، گشت به طور خیلی جدی به سلامت غذاها و در عین حال طعم اونها اهیمت میده. به همین دلیل در ادامه از نوع مواد اولیه و تنوع غذایی رستوران گشت بیشتر میگیم.

منوی سلامتی که سرآشپز گشت برایتان در نظر گرفته ...

کانسپت غذایی گشت به این صورته که فقط غذای سالم سرو میکنه، یعنی غذای سرخ نموده ندارن و در طبخ غذاها از روغن استفاده نمیکنن. درواقع غذاها روی آتیش مستقیم و روی چدن خشک گریل میشن. گشت چند گروه غذایی داره، غذای های گوشتی، گیاهی و ... که مثلا غذاهای گیاهی به دو شاخه تقسیم میشن، غذای گیاهی که هیچ فرآورده حیوانی ندارند و اونهایی که دارای لبنیات و تخم مرغ هستن. در غذاهای گوشتی هم از راسته گوساله که از گلپایگان تهیه میشه و ران شتر که از کاشان میارن، استفاده میکنن، البته گشت غذاهای خوش طعمی دیگه ای هم داره که با مرغ فیله، ماهی و میگو درست شدن. اما گوشت ها هورمونی نیستن و مرغ ها هم بدون آنتی بیوتیک اند.

سس های سالادی هم که سر میز آورده میشن همگی کم چرب هستن. ضمناً، هرچند که گشت سالاد های خوشمزه ای داره، اما بهتون پیشنهاد می کنیم تا سالاد مخصوص گشت رو حتما یکبار امتحان کنین. این سالاد یک غذای کامله و مناسب برای کسانیکه رژیم گیاهی دارن، چون دانه های روغنی داره که سرشار از امگا تیری هستن و پر از جوانه، تا ویتامین و پروتئین بدن اونها تامین بشه. اینجا خبری از کوکا، فانتا و .. هم نیست، خودشون نوشیدنی هایی رو درست میکنن که بر اساس سلامت تنظیم شدن و خیلی هم خوشمزه ان. تنظیم غذاها بر اساس طب ابن سینا هستش که غذاها طبعشون معتدله، به این علت که اگر مثلا شما غذایی رو میل می کنین که طبعش سرده و بر فرض مثال شما نباید طبع سرد بخورین یه سری مواد هست که طبع اون رو متعادل میکنه. در نهایت میشه گفت که موضوع اصلی تو رستوران گشت، سلامت غذاهاست که تحت الشعاع مزه غذا قرار نمی گیره، البته ناگفته نمونه که این به معنای بی مزه بودن غذاها نیست. اینجا غذاهای در کنار سادگی، بی نهایت خوشمزه و سالم هستن و این هنره سرآشپزه رستوران رو می رسونه.

رستورانی به راحتی خانه یک دوست

از همون لحظه ورود به رستوران سر به هوا میشین، بعد از اینکه پشت میز و صندلی های چوبی و راحت گشت نشستین، چشماتون سفری هیجان انگیز رو آغاز میکنن. تو رستوران یه دیوار هست که نقاشی رو اون آزاده و هر کی هم بخواد می تونه روشون یادگاری بنویسه، کلی هم بازی های فکری و گروهی روی قفسه ها وجود داره. نکته بعدی لوستر، سطل و وسایل دیگه ای که تو رستوران می بینین و همه به صورت بازیافتی تهیه شدن و نشون میدن که میشه از موادی که در نگاه اولیه بی مصرف هستن، وسایلی کاربردی ساخت و در واقع شما شعار زباله فراوری نکنیم بلکه زباله هایمان را بازیافت کنیم و فرهنگ بازیافت رو اینجا به چشم می بینین. ال سی دی رستوران هم در خدمت کسانیه که دارن در چهارچوب موازین رستوران گشت قدم بر می دارن، مثلا افرادی که دارن کارهای محیط زیستی می کنن، کارهای حیات وحش، فعالیت های ورزشی یا طبیعت گردی. این روزها گشت یه کار جالب دیگه هم انجام داده، اینکه به کسانی که با دوچرخه به گشت بیان 15% تخفیف داده میشه. در واقع تو گشت، فضایی بوجود اومده که مردم اون کاشکی هایی که توی فضای مجازی می بینن رو اینجا تجربه کنن. حالا این میتونه چالش انتخاب غذا از منویی متفاوت باشه که تا به حال تجربش نکردن و یا تماشا افرادی که به طبیعت و سلامیت خودشون اهمیت میدن. شایدم به همین دلیله که شعار اونها ترک عادت موجب مرض نیست هستش. پس اگر از رستوران بیشتر از تنها یه غذای خوب انتظار دارین و در پی یه تجربه تازه هستین، سری به رستوران گشت بزنین.

اطلاعات تماس :

آدرس: تهران، خیابان جردن، خیابان گلفام، پاساژ امیر

شماره تلفن : 02122054034

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2318

به "گزارش اختصاصی خبرنگاران از رستوران متفاوت گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اختصاصی خبرنگاران از رستوران متفاوت گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید