گلکسی A72 4G احتمالا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین تله فوتو عرضه می شود

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، این طور که به نظر می رسد، سامسونگ قصد دارد جانشین گلکسی A71 4G را که تحت عنوان گلکسی A72 شناخته می شود با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین تله فوتو راهی بازار کند.

گلکسی A72 4G احتمالا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین تله فوتو عرضه می شود

سامسونگ برای سال 2021 برنامه های ویژه ای در سر دارد. سال گذشته خبرهای زیادی منتشر شده بود مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد قابلیت های بسیار خوبی را به میان رده های خود اضافه کند که از جمله مهم ترین آن می توان به باتری پرظرفیت تر، نمایشگر باکیفیت تر و دوربین های قدرتمندتر اشاره کرد.

گلکسی A71 4G هم از این قاعده مستثنی نیست و قرار است یکی از میان رده های باکیفیت شرکت کره ای در سال 2021 باشد. مدت زمان زیادی است که در رابطه با این گوشی خبرهای زیادی می شنویم اما به تازگی وب سایت Winfuture تقریبا تمام اطلاعات مربوط به این محصول را فاش کرد.

از لحاظ ظاهری، این گوشی تفاوت خیلی زیادی با سری قبل ندارد. جز اینکه روی پنل پشتی آن شاهد یک ماژول نسبتا بزرگ با چهار دوربین هستیم که شکل متفاوتی به نسبت نسل قبل دارند؛ به گونه ای که اکنون هر سنسور دوربین به شکل دوربین پرچم دارهای جدید شرکت روی ماژول تعبیه شده است.

روی پنل جلویی اما همان زبان طراحی آشنا را شاهد هستیم؛ یعنی نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد با نسبت 20:9 و کیفیت 1080 × 2400 پیکسل (+FHD) که در زیر آن، سنسور اثرانگشت هم تعبیه شده. همچنین با توجه به خبرهای اخیر، به نظر می رسد رفرش ریت نمایشگر هم 90 هرتزی است اما WinFuture مهر تأییدی روی این خبر نزده. پیش تر هم شنیده بودیم رفرش ریت بالا قرار است برای مدل 5G استفاده شود اما معین نیست آیا مدل 4G هم با همین میزان از رفرش ریت نمایشگر راهی بازار می شود.

منبع تغذیه این گوشی بزرگ، یک باتری پرظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی است که از طریق پورت USB-C و با شارژر سریع موجود درون جعبه شارژ می شود. اما اینکه شارژر 25 واتی است یا 15 واتی معین نیست. همچنین در بخش زیرین محصول هم جک 3.5 میلی متری هدفون را شاهد هستیم تا کاربران با خیال آسوده تری از هدفون های سیمی استفاده کنند.

هیچ یک از این قابلیت ها بدون تجهیز به یک پردازنده قدرتمند ارزش خاصی ندارند. با در نظر دریافت این موضوع، سامسونگ تصمیم گرفته اسنپدراگون 720G را به عنوان قلب تپنده این محصول در نظر بگیرد؛ پردازنده ای که در گوشی های بسیار پرفروشی نظیر پوکو M2 و اوپو رینو 5 استفاده شد و عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. در کنار این پردازنده اما 6/8 گیگابایت حافظه رم هم در نظر گرفته شده که گلکسی A72 4G را برای فعالیت هایی نظیر مولتی تسکینگ بسیار مناسب می کند.

سال گذشته گلکسی A71 تنها در مدلی با 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار گرفت اما امسال سامسونگ تصمیم گرفت علاوه بر تولید مدلی با 128 گیگابایت حافظه داخلی، گلکسی A72 را با 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در دسترس قرار دهد که خوشبختانه ظرفیت هر دو مدل را می توان از طریق کارت حافظه جانبی افزایش داد.

اما نکته بسیار مهم در رابطه با شبکه اینترنت این است که احتمالا گلکسی A72 تنها از شبکه 4G پشتیبانی می کند. گزارشات گذشته از این موضوع حکایت داشتند که مدل 5G هم در دست ساخت قرار گرفته است اما WinFuture و Max Jambor که منابع معتبری هم به حساب می آیند معتقد هستند این اتفاق رخ نخواهد داد و این بسیار ناامید کننده است. چرا که گلکسی A72 می توانست یکی از بهترین میان رده های مجهز به اینترنت 5G باشد.

یکی دیگر از معینات خوب این گوشی با در نظر دریافت اطلاعاتی که منتشر شده بهره مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 است، این در حالی است که پنل پشتی و فریم دور از جنس پلاستیک است. روی فریم سمت چپ این گوشی هیچ کلیدی تعبیه نشده اما روی فریم سمت راست، شاهد کلیدهای کنترل صدا و پاور هستیم.

در بخش نرم افزار هم سیستم عامل اندروید 11 سوار بر رابط کاربری One UI 3 ایفای نقش می کند. در پایین گوشی، علاوه بر جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت USB-C، شاهد تعبیه یک بلندگو هم هستیم اما بعید به نظر می رسد گلکسی A72 به بلندگوهای استریو مجهز شود.

روی پنل پشتی گلکسی A72 اما 4 دوربین را شاهد خواهیم بود که شامل دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و تله فوتو می شوند. وجود دوربین تله فوتو در یک میان رده اتفاق بسیار جالبی است. اگر این خبر صحت داشته باشد، A72 در واقع از قابلیتی بهره برده که حتی برخی از پرچم داران مقرون به صرفه هم از آن بی بهره هستند.

دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است که با فناوری ترکیب پیکسلی، تصاویر بسیار خوب و پر جزئیاتی را ثبت می کند. وضوح تصویر پیش فرض تصاویر ثبت شده هم احتمالا 12 مگاپیکسلی است. دوربین بعدی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی است که بعید به نظر می رسد تفاوت عملکرد خاصی با دوربین فعلی گلکسی A71 داشته باشد. به جای سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو در محصول سال قبل، این بار یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو را شاهده هستیم که چون وجود آن تأثیر خاصی هم در گوشی ندارد، بنابراین اندازه سنسور هم نباید آن قدرها اهمیت داشته باشد.

سنسور سنجش عمق هم جای خود را به یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی می دهد که توانایی بزرگ نمایی 2 برابری را دارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که برخی از اطلاعات در رابطه با معینات دوربین این محصول با اطلاعاتی که پیش تر منتشر شده بود در تضاد هستند. بنابراین پیشنهاد می شود فعلا آن ها را در حد یک شایعه بسیار محتمل در نظر بگیرید.

گلکسی A72 4G به احتمال بسیار فراوان اواخر همین ماه یا اوایل ماه مارس (اسفند ماه) رونمایی و راهی بازار می شود. همچنین انتظار می رود گوشی های دیگری نظیر گلکسی A52 و A52 5G هم آن را همراهی کنند. این محصول در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش و در دو مدل 6/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت، به ترتیب با قیمت 449 و 509 یورو در دسترس قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است چون بسیاری از خبرهای منتشر شده در گذشته به وجود مدل 5G هم اشاره داشتند، این اطلاعات را از این لحاظ که گلکسی A72 تنها در مدلی با پشتیبانی از اینترنت 4G راهی بازار می شود در حد یک شایعه بدانید. قبلا هم شنیده بودیم این گوشی در دو مدل 4G و 5G راهی بازار می شود اما گزارش کنونی احتمال وجود مدل 5G را رد می کند. این در حالی است که جایگزین گلکسی A51 یعنی A52 قرار است در دو مدل 4G و 5G رونمایی شود. بنابراین به نظر می رسد باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ دقیقا چه برنامه هایی در سر دارد.

  • درباره گوشی گلکسی A72 5G چه می دانیم؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1614

به "گلکسی A72 4G احتمالا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین تله فوتو عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A72 4G احتمالا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین تله فوتو عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید