شروع برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار اراضی زیرکشت در خرم آباد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران/لرستان مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد از شروع برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان اطلاع داد.

شروع برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار اراضی زیرکشت در خرم آباد

مراد بیرانوند امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خرم آباد شروع شد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از 1000 هکتار از اراضی آبی خرم آباد در دو مرحله کشت بهاره و کشت دوم بعد از برداشت کلزا و غلات به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داده شده و در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار به منظور فراوری علوفه سیلویی مورد احتیاج دامداران نسبت به راهنمایی و تأمین ارقام بذور اصلاح شده و نهاده های سم و کود شیمیایی و خدمات فنی و آموزشی اقدام و بیش از 30 تن بذر اصلاح شده و بالغ بر 6000 کیسه انواع کودهای شیمیایی مورد احتیاج کشاورزان تأمین و در اختیار آن ها قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد ادامه داد: برداشت ذرت علوفه در خرم آباد از اوایل شهریور شروع شده و تا 15 مهرماه جاری ادامه دارد و پیش بینی می گردد بیش از 50000 تُن ذرت علوفه ای و قابل سیلاژ توسط چهار شرکت مکانیزاسیون حوزه عمل شهرستان در قالب زنجیره های فراوری برداشت و در اختیار دامداران صنعتی و سنتی حوزه شهرستان و دیگر شهرستان ها و استان های همجوار اصفهان، قم، تهران، همدان، کرمانشاه و ... قرار بگیرد.

وی توضیح داد: ذرت علوفه ای در خرم آباد به عنوان کشت بهاره و یا کشت دوم بعد از برداشت غلات و کُلزا کِشت می گردد و بسته به رقم و زمان آن معمولاً بعداز 70 تا 120 روز قابل برداشت بوده و در رقابت با محصولات استراتژیک نیست.

مرادی اضافه کرد: مقدار احتیاج، ظرفیت نگهداری و سیلاژ دامداران صنعتی و سنتی خرم آباد حدود 20 هزار تن بر آورد می گردد و مازاد فراوری به شهرستان ها و استان های همجوار توزیع و حمل می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد عنوان نمود: به کشاورزان ذرت کار توصیه می کنیم با هماهنگی ادارات فراوریات گیاهی و فراوریات دامی برنامه ریزی لازم را جهت تهیه و تدارک امکانات و تجهیزات برداشت، حمل، بازاریابی محصول خود اقدام و اراضی تحت کشت ذرت را جهت کشت محصولات استراتژیک بر اساس الگوی کشت آماده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1302

به "شروع برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار اراضی زیرکشت در خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت ذرت علوفه از سطح 1000 هکتار اراضی زیرکشت در خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید