آمریکا و فیلیپین رزمایش 2 هفته ای برگزار می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین امروز یکشنبه اعلام کردند که رزمایش مشترک نظامی سالیانه این کشور با آمریکا که در سال 2020 به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شده بود، سال جاری برگزار می گردد.

آمریکا و فیلیپین رزمایش 2 هفته ای برگزار می نمایند

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش رویترز و بر اساس اعلام مقام های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین، نظامیان این کشور و آمریکا از فردا دوشنبه به مدت دو هفته در فیلیپین در رزمایش مشترکی شرکت می نمایند.

اعلام خبر رزمایش دو هفته ای مشترک آمریکا و فیلیپین در حالی صورت می گیرد که وزرای دفاع دو کشور امروز تماسی تلفنی داشته و در مورد برگزاری این رزمایش نظامی با یکدیگر بحث و مصاحبه نموده اند.

بنا بر گزارش رویترز، فیلیپین بارها به حضور قایق های چینی در آب های انحصاری مالی خود در مناطق همجوار ویتسون ریف (Whitsun Reef) اعتراض نموده و از پکن خواسته کِشتی ها و قایق هایش را منطقه خارج کند.

لازم به ذکر است کشورهای برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان، چین و ویتنام در دریای چین جنوبی دارای بعضی اختلافات مرزی هستند؛ مواردی که آمریکا با سوءاستفاده از آنها در کوشش برای مهار قدرت فزاینده پکن است.

لازم به ذکر است که ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه هفته گذشته با اشاره به اینکه نیروی دریایی آمریکا مشغول اقدامات تحریک آمیز در شرق آسیا است، توضیح داد: واشنگتن مسئول تنش ها پیرامون تایوان است نه پکن. آنها صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید می نمایند. آیا یک کِشتی جنگی چینی به خلیج مکزیک می رود تا برای آمریکایی ها قدرت نمایی کند؟!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1684

به "آمریکا و فیلیپین رزمایش 2 هفته ای برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و فیلیپین رزمایش 2 هفته ای برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید